HJÄLP!! Att köpa f d galopphäst!!!

Texaz

Trådstartare
Helt ny och grön på sidan, men har letat runt i lite inlägg och funnit att tonen är väldigt god på er som skriver, så då törs jag slänga in en liten fundering/fråga!!!!

Saken är den att jag har planer på att införskaffa ett fbl-sto, gärna f d galoppör. HUr går man enklast tillväga????

Vilken typ av skador/sjukdomar är ärftliga inom galoppen? Vad ska man titta extra på? Hovarna har jag redan hört från fler håll brukar vara rätt kass, men finns det även annat?

Är på jakt efter ett sto runt 150-155 cm, gärna kompakt. Tanken är att använda inom quarteravel, samt ev ridhästavel.

Finns det över huvudtaget någon chans at jag hittar en sån häst som är något att ha, utan att ruinera mig???

Sv: HJÄLP!! Att köpa f d galopphäst!!!

Det finns definitivt en häst för dig! De finns i de flesta ”prisklasserna”. Frågor som dina har diskuterats i flera äldre trådar, sök ibland gamla trådar så kommer du hitta massor ang fullblods köp från galoppbanan. Hur du går till väga osv...

Lycka till!

Gerjen är att jag sökt men inte hittat det jag vill ha svar på.....

Tack iallafall, ska göra ett nytt försök!!!!

Ring runt till lite tränare nu i höst, det brukar vara läge att sälja så här runt åringsauktionerna. Och kan du hitta en efter Sharp Matt - slå till! :idea:

Min Skutta, som jag precis skrivit om i en annan tråd, är efter honom och ser ut som en liten quarter och hon gör ruggiga sliding stops i hagen varje dag!:bump::bump:

Funderar själv på att betäcka henne med en quarter en vacker dag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka