Hjälp angående transport?

J

j3nnyy

Jag hämtar min nya prinsessa nu i helgen, men hon kommer behöva stå i nästan fem timmar i transporten. Det är ju trots allt himla kallt ute nu, räcker det med ett flece täcke nu? eller vad rekommenderar ni? Känner att det blir väldigt länge för henne att åka, några tips som kan underlätta för henne?

Sv: Hjälp angående transport?

Av egna erfarenheter så räcker det med ett fleece täcke(dom blir rätt varma)eller om du har ett tunt stalltäcke som andas.
Det blir rätt fuktigt i en transport av hästens värme mm.
Tror inte du behöver ha täcke alls om hästen inte är klippt.

Stanna halvvägs och känn under täcket så känner du om hästen blivit för varm eller inte.

Sv: Hjälp angående transport?

Är hästen klippt eller inte?

Är den klippt förutsätter jag att den är van att ha täcke. Då hade jag lagt på ett täcke. Tjocklecken på täcket hade för min del berott på temperaturen vi transporttillfället. Här kan det vara -8 grader ena dagen för att vara +2 nästa

Är den oklippt? Går den då med eller utan täcke?

Oklippt men van att ha täcke hade fått ett lite tunnare täcke på sig, men även här beror det på utomhustemp. vid transporttillfället.

Oklippt men van att gå naken hade förmodlingen inte fått något täcke.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 189
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 032
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar