Hjälp ang ev köp

L

Leola

Vad tror Ni om en liten hingst e: Raams ee:Raaji eue: Karnawal
ue: Magraf
Jag letar efter en trevlig allround/distanshäst.
Tyvärr verkar det inte som om han blir reggad som arab pga av olika orsaker. Det är verkligen en jättetrevlig liten häst (nu 1år) Som så vitt jag förstår, ej insatt i arab, har en bra stam för distans.
Jag ville inte ha honom om de inte fick till hans papper MEN jag tyckte verkligen om hästen och hans stam (det lilla jag nu vet)

Är det väldigt dumt att köpa denna häst pga att han inte får "rätt" papper? Spelar det så stor roll om han står som korsning? Jag vill höra alla Era åsikter. Både positivt och negativt.

Sv: Hjälp ang ev köp

Hej!
är du säker pa att han har den stammen da, om det nu inte finns papper pa hästen?
Om ja, och om han är vad du söker och allt stämmer, även veterinärt, ser jag inget hinder för att köpa bara för att han inte reggas i ARAB. MEN - det ska avspeglas i priset ocksa.
Lycka till!

Mvh Limona

Hmm... jaaa
Jag vet vem som har mamman och det finns (vad jag har hört) DNA bevis från SLU som visar vem pappan är.

Ren och skär osämja mellan uppfödare och nuvarande ägare, tyvärr

Vad tror Ni om en liten hingst e: Raams ee:Raaji eue: Karnawal
ue: Magraf

Som så vitt jag förstår, ej insatt i arab, har en bra stam för distans.
Jag ville inte ha honom om de inte fick till hans papper MEN jag tyckte verkligen om hästen och hans stam (det lilla jag nu vet)

Allt är ju relativt, men jag skulle inte kalla det bra stam.
Visst finns det släktingar som tävlar distans, men inte direkt på nära håll.

Hahaha bra att få veta allting. Jo det är sant att allt är relativt. Som sagt jag vet inte mycket om arabstammar, därför jag vill höra alla era kommentarer. Klart att de som känner hästarna säger att det är bra stam :angel:;)
Vill gärna höra flera åsikter ang reg.

Jag bara tycker att det finns så många fina arabunghästar där uppfödare/ägare är seriösa. De använder hingstar med licens och registrerar hästen innan den säljs. Varför inte köpa en av dem?
Jag vet hur det är att fastna för en häst och sedan finns det något som gör den olämplig för köp. Men tro mig, det finns fler att fastna för.
// Linda

Jag är ganska okej insatt i arabstammar och denna Raams känns inte alls bekant? Karnawal däremot finns i flera bra hästars stammar, men om du vill ha häst med Karnawal i sig så skulle jag hellre köpa en från runnbäcken, de har säkert någon efter honom till salu eftersom de håller på att lägga ner. Jag känner dem inte alls, men Karnawal verkar trevlig.

Sedan som mahlmt säger, det finns många seriösa uppfödare som använder sig av hingstar med licens och godkända papper utan strul. Tittar man på internet finns flera unghästar till salu just nu :)

Raams föräldrar Raaji och Figaranta (e: Figaro ue: Espartero) är bekanta för mig men inte han själv. Men jag skulle också akta mig för en häst som det är bråk kring pappren. Det brukar kunna bli både dyrt och utdraget.

Liknande trådar

J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·
J
Hästmänniskan Jag har en häst til salu. Hade en supertrevlig tjej ute för ett par veckor sedan, verkade vara precis vad jag har tänkt mig och sökt...
2
Svar
32
· Visningar
4 041
Senast: Sambeon
·
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 091
Senast: Marna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2