N
nancy
Är på jakt efter en ny hjälm att tävla dressyr i. Mitt problem är att jag har ganska litet ansikte och har tröttnat på att se ut som om jag har en stor marinblå "svamp" på huvudet! Undrar därför om ni har några tips på lite nättare, elegantare hjälmar (priset är inte avgörande)? Hakband i läder är ok.
Provade en Charles Owen nere på Falsterbo för några år sedan som var riktigt snygg, men köpte den inte då (dumt nog). Köpte istället en av samma märke året efter men insåg i efterhand att det inte var samma modell (köpte en Rider 2000) som jag provat och "svampen" uppenbarade sig igen, suck... :smirk: (Champion Showring funkar för övrigt inte heller då den inte passar min huvudform.)
Förslag mottages i alla fall tacksamt! Gärna med tips på köpställe också.
Tack på förhand!
Provade en Charles Owen nere på Falsterbo för några år sedan som var riktigt snygg, men köpte den inte då (dumt nog). Köpte istället en av samma märke året efter men insåg i efterhand att det inte var samma modell (köpte en Rider 2000) som jag provat och "svampen" uppenbarade sig igen, suck... :smirk: (Champion Showring funkar för övrigt inte heller då den inte passar min huvudform.)
Förslag mottages i alla fall tacksamt! Gärna med tips på köpställe också.
Tack på förhand!