hjälmhjälp

nightcrawler

Trådstartare
nu är jag i gång och letar ventilationshjälm igen och har fastnat för två modeller. lamicell ventex och uvex exxential. har provat lamicellen och den satt väldigt behagligt på mitt lilla huvud så det verkar vara en modell som funkar. hur är uvexen? rund eller oval? vilken är det bäst ventilation i? finns det nån annan modell med bra ventilation i den prisklassen (under 1000kr, kan ev tänka mej nån hundring över men helst inte)? och som är oval i formen.

Har en Uvex Exxential.

Den är åt det ovala hållet, och ganska djup.

Jag kan inte jämföra de utifrån ventilation, då jag inte har provat lamicellen, men ventilationen är god, den går också att stänga så man inte förfryser när det är svalare ute.

Har känt en liten dragning åt uvex men har ingen möjlighet att prova nån här i närheten. Så det blir att beställa.
Hur är storlekarna? Drar 56cm runt skallen.

Har känt en liten dragning åt uvex men har ingen möjlighet att prova nån här i närheten. Så det blir att beställa.
Hur är storlekarna? Drar 56cm runt skallen.

Uvexen är ganska ställbar, och jag drar vanligtvis ca 54cm, och har en i storlek XXS-S. Och har den inte direkt maximalt utspännd. men det beror väl också lite på vilken form på huvudet man har

Uvexen är ganska ställbar, och jag drar vanligtvis ca 54cm, och har en i storlek XXS-S. Och har den inte direkt maximalt utspännd. men det beror väl också lite på vilken form på huvudet man har

Jag har vanligtvis 57-58 i hjälmar och haft m-l i uvex och som ovan skriver är de ju ställbara så XS-s passar säkert dig om du har 56 normalt sett :)
Känns som att det blir uvex då :D

• Gilla
Reactions: Elo
John whitaker victory eller uppföljaren vx1 eller vad den heter borde du prova. Min victory är underbar. Känns inte ens att den sitter på huvudet.
Den har jag prövat. Förutom att den var fruktansvärt ful på mej så tyckte jag att den satt konstigt. Typ längst upp på toppen och remmarna hamna i ansiktet nästan.

Liknande trådar

Utrustning Japp, nu har jag tagit tag i saken och ska börja rida lektion nästa termin :D Har redan hunnit gå ett par år sedan jag satt på en häst...
Svar
18
· Visningar
1 550
Senast: Hurricane
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem...
2
Svar
26
· Visningar
3 401
Senast: troxel
·
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 373
Senast: Drago
·
Utrustning Efter alla dessa diskussioner om gamla hjälmar osv. Insåg jag att en ny hjälm vore på sin plats, även för min del... Men nu till det...
Svar
9
· Visningar
5 386
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka