Sv: hjälmar

jag har en marinblå JW

28634330.jpg

Har (mer eller mindre) dessa ridhjälmar:
  • Charles Owen, modell The Rider, marinblå
  • Charles Owen, modell Wellington Classic, marinblå
  • Euro-Lite, mörk brun
(Wellington Classic hjälmen skall köpas via internet så fort jag har pengar)

Svart JW hjälm, och en choplin :D Fast rider mest i min JW.

KL

hjälp vad alla har många hjälmar :eek:

själv har jag en, och det är en eurolite, grå och svart. Ja och den gamla hederliga jofan som får förlja med ut till havet ibland :) Men euroliten har börjat skramla :O tror det är någon lös bit som hoppar rundor så det är väll snart dax för en ny :)

En jacson IRH som får bli för uteritter i regn :D

Annars en CO Wellington Professionell

Blingat den lite också sunt metallgrejen, syns dock inte på bilden ;]
hannaocilje082.jpg

*kl*

Har en svart/grå Tattini som jag älskar :love: Sitter bra på knoppen, har bra ventilation och väger nästan ingenting :p

Bild630.jpg

Ursäkta för hemsk bild, hittade ingen annan där man ser hjälmen på nära håll ;) Aja, hästen är bäst i alla fall :angel:

Jag har en CRW Active, marinblå, en väldigt gammal Eurolite i brunt som varit med om lite för mycket och borde slängas, samt en halvgammal Gatehouse Hickstead i svart som ger mig huvudvärk. Dock borde jag köpa mig en bra sammetshjälm, eftersom jag är mer åt dressyr hållet än hopphållet.

KL

* Lamicell master
* Whitaker "vanliga"
* En gammal jag inte minns märket på, använder den sällan
+ ett antal hjälmar som ligger hemma.. 2 är väl i funktionsdugligt skick.

Nu ska jag snart köpa ännu en, blir antingen en gpa (helsvart eller vit) eller CO en ayr8 leather i svart/guld eller svart/silver. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
648
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: aglaonema
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
365
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka