Sv: hjälmar

22289376.jpg

Har en svart JW/CO till träning & tävling

22743126.jpg
Och en svart, blingad Swing Pro Air till vardags :D

Jag har:
*En svart jw/co, till tävling och träning.
*En grå/svart Eurolight till vardags.
*En marinblå Champion sammetshjälm till vardags.

Har en svart CO Wellington Classic, den har jag både hemma och på träning och tävling.

Jag har en euro-lite (tror jag) ventilationshjälm. Köpt på rea på rusta för ynka 99kr (självklart godkänd!). Blev less och målade silverventliationen svart = mkt snyggare så just nu tjänar den som både träning och tävlingshjälm. Vår svarta tuschpenna är tydligen väldigt bra för det är lika kolsvart trots regn och smuts :)
1515f19033c35a58f71178aae71fbc78_640_426.jpg

Har också "den dyra" ventilationshjälmen från hööks, den är fortf silver där fram men funderar på att sprida swarowskistenar på det silvriga för att få den snyggare. Vad tror ni om det? Lite snyggt "oplanerat" utlagt? :angel:
90767199186d44b19b7265d4e7d0f2fe_485_600.jpg

Observera att på den övre nyare bilden så är även mitt panband bling och min förbygel är blingad (vilket jag gjorde själv!)

Senast ändrad:

en CRW med ventilationshål, och en av ett märke som jag inte vet på rak arm.
båda är svarta sammetshjälmar.

En euro-lite, skönaste som finns :D

Och en gammal BR Airflow tror jag den heter, men den använder jag inte längre för den har blivit lila :devil:

Har 2 euro-lite hjälmar, skönast och snyggast till det priset. Har även en sån där hjälm från hööks fast utan vetilation, och en hel drös med gamla sammetshjälmar :p

En GPA Titium och en EuroLite som används mer sällan. Som tävlingshjälm har jag en vanlig svart sammets från Hööks (tävlar dressyr).

De som används:

*Svart GPA speed air tone in tone
*Marin GPA Titium
*Grå GPA Classic

Jag har en euro-lite (tror jag) ventilationshjälm. Köpt på rea på rusta för ynka 99kr (självklart godkänd!). Blev less och målade silverventliationen svart = mkt snyggare så just nu tjänar den som både träning och tävlingshjälm. Vår svarta tuschpenna är tydligen väldigt bra för det är lika kolsvart trots regn och smuts :)
1515f19033c35a58f71178aae71fbc78_640_426.jpg

Har också "den dyra" ventilationshjälmen från hööks, den är fortf silver där fram men funderar på att sprida swarowskistenar på det silvriga för att få den snyggare. Vad tror ni om det? Lite snyggt "oplanerat" utlagt? :angel:
90767199186d44b19b7265d4e7d0f2fe_485_600.jpg

Observera att på den övre nyare bilden så är även mitt panband bling och min förbygel är blingad (vilket jag gjorde själv!)

Fiin häst!!:love:

Men gud så bra, jag som ska köpa ny hjälm, kommer självklart hämta lite bra tips härifrån!:D

Själv har jag för tillfället en CRW med ventilationshål:
(Hittade ingen bättre bild...)
22667202.jpg

jag har två Eurolite, en svart o en grå. men den svarta använder jag bara då o då - den borde egentligen kastas :angel:
nästa hjälm blir en Lamicell :D :love:

230907013.jpg

5juli017.jpg

Har
*Lamicell transformer- jätteskön till bra pris:)
*Jacson hjälm med ventilation fram
21557218.jpg

lite rolig bild men man ser hjälmen....:p

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
648
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: aglaonema
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
365
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka