Sv: Hjälmar?

Jag använder Champions Vent Air Delux Jockey Helmet. Tycker den är absolut bäst. Kostar runt 1200:- plus hjälmöverdag ca 150:-

Jag föredrar också jockeyhjälm i terrängen. Måste fråga, hur får ni hjälmöverdraget till att sitta kvar utan att blåsa av?

Sedan jag köpte min Charles Owen J3:a så rider jag enbart i den :love: Kostade typ 1700 kr i min lokala butik, inkl hjälmöverdrag.

Hjälmöverdraget sitter kvar iom att min hjälm är typ lite sträv eller vad man ska säga? Skitsvårt att få på rakt iaf och sedan sitter det. Jag har skärmen pekandes neråt och efter ett tag (typ några veckor med upp o nedpackning i påse om vi tränar) så kanske det dragit sig lite uppåt vid skärmen men det är bara att dra ned igen och skärmen har hittills inte vikt sig uppåt heller.

Jag har också en charles owen nu, PRO II
Men innan när jag hade min andra så tejpade jag faktiskt runt om hjälmen med eltejp i samma färg som överdraget så de inte skulle blåsa av... :)

Jag tycker det viktigaste är att hjälmen sitter bra, dvs inte åker ner på näsan eller så, är skön och inte riskerar att döda mig av värmeslag.
Just nu har jag en GPA Speed Air men kikar åt en av Charles Owens jockeymodeller, dock känns det som att jag ska rida mer än tre tävlingar om året som jag ska kunna motivera en tredje hjälm över 1500 kr :angel:

Jag föredrar också jockeyhjälm i terrängen. Måste fråga, hur får ni hjälmöverdraget till att sitta kvar utan att blåsa av?

Gummisnodd!
En fet jäkel man köper på galoppbanan... :devil:
0341-2T.jpg

Dum fråga kanske, men varför har man en ridhjälm utan skärm i fälttävlan och bara ett överdrag?

Tanken är att skärmen inte ska ta emot när man landar. Det gäller främst hårda skärmar som kan göra att man skadar sig mer om man har oturen att åka i backen.

Liknande trådar

Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: aglaonema
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Blyger
·
Fritid Måste köpa ny hjälm för den jag har har gått sönder. På moderna hjälmar finns det visir. Hur funkar det med skidglasögon? Jag gissar att...
Svar
12
· Visningar
434
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka