Sv: Hjälm

Jag rider alltid med hjälm, har alltid gjort så det har blivit en vana
Det känns konstigt att inte ha det

Samma här.. som att åka bil utan säkerhetsbälte - jätte konstigt!

Rammlar inte av ofta, men sist jag gjorde det slog jag i huvudet och var rejält vimmsig. Hade säkert vart värre om jag inte haft hjälm. :grin:
Tyvärr fanns inte säkerhetsvästar när jag var liten, så att få sej själv att använda det nu är jätte svårt...:o

Jag rider för de mesta med hjälm till 95% iallafall.
Jag tävlar Barrelrace så då går de undan och är skarpa svängar mm så då är de mkt klokt att ha hjälm. Man vet aldrig vad som händer.
Inte så kul att få en hov i huvudet eller en tunna mm.

*kl*

Jag rider som de flesta andra med hjälm för det mesta, man är ju van det så att så himla jobbigt är det inte. Har även ridit andras hästar rätt mycket, och det känns som om de flesta vill att man har hjälm.
Med säkerhetsväst är det värre, det är jag inte van och det är ju så ruskigt obekvämt! :o

Brukar ni rida med hjälm när ni tränar/rider ut? hur gör ni på tävling?
Om ni inte/ eller använder hjälm varför?:banana:

Har väl lite självbevarelsedrift i behåll så jag använder hjälm vid träning och kommer nog att ha hjälm de första tävlingarna samt alltid vid uteritt. Tösen är högexplosiv så jag tar det säkra före det osäkra. Gamla Sune kunde jag slarva på liksom syrrans sto...men, som regel är hjälmen på faktiskt.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 151
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka