hjälm överdrag

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare amandatuffe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 915
A

amandatuffe

Jag ska sy min egna fälttävlans dräkt, på hjälm överdraget vill jag ha en boll ni vet. hur gör man den?:D

Sv: hjälm överdrag

Nu har jag ingen aning om hur just dessa bollar görs men jag brukade göra egna tofsbollar när jag var liten. Först klippte jag två runda pappskivor som var ca 1,5 dm i diameter med ett ca 5 cm stort hål i mitten. Sedan tog jag ett garn i rätt färg och började linda runt skivorna. När hålet i mitten var helt fullt är bollen tillräckligt tät. Då klippte jag av garnen emellan de två skivorna och tog en bit garn som jag lindad emellan skivorna/runt garntofsen och gjorde en knut. Sist klippte jag bort pappskivorna och voila en boll! Om bollen blev ojämn brukade jag klippa till den lite granna bara. Du får pröva dig fram för att få rätt storlek och täthet. :)

Sv: hjälm överdrag

Mina planer att sy själv med hjälp av en kompis gick inte så bra. Utan köpte ett istället.:angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 254
Senast: Kilauea
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag... 2
Svar
25
· Visningar
1 688
Senast: manda
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
575
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka