A
ande
Grabben ska på pulka/snowracer dag på sportlovet. På inbjudan som han fick, stod hjälm inom parentes. Hur ska man tolka det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle tolka det som att alla ska ha hjälm när de åker.
men vem som inte är bakom flötet eller pucko skulle släppa iväg sina ungar i pulkabacken/skidbacken utan hjälm?
Visst har du rätt Roxer, Man ska vara rädd om huvudet.Har en 10 årig kille i bekantskapskretsen som för ett tag sen lyckades med konststycket att krocka med en lyktstolpe när han åkte pulka. Slutade med akuten och konstaterad spricka i skallbenet samt observation på sjukhus 3 dagar (ute i backen utan hjälm av okänd anledning).
Så. Även om man blir retad så är det mer värt än en spricka i skallen. Kan jag tycka.
Jag var & hjälpte till på en pulka/snowracer dag nu under sportlovet. Barnen var mellan 6-14år. Av 18 barn hade 7 barn hjälm. Till min stora förvåning var de några barn i 10-12 års åldern som hade hjälm när dom åkte pulka/snowracer.Synd för de barnen om de hade slagit i skallen !