Hjälm, dressyrtävling.

I

ict1974

Jag har inte varit inne på Buke på ett tag- det ser annorlunda ut, jag hoppas jag lägger frågan på ett "ok" ställe...

Får man tävla i dressyr i ventilationshjälm...men "större" hål i?

Jag har inte själv varit aktiv inom ridning alls på senare år- jag har inte varit och kollat på tävligar osv, alls.

Sv: Hjälm, dressyrtävling.

ja, det får man. det enda kravet som finns på hjälmarna är att de ska vara godkända av konsumentverket (?). detta gäller i lätt klass, i de klasser hatt är tillåtet är även andra hjälmar tillåtna.

Vad innebär det då för hjälmar? Typ i stil med sådana utan hakband och annat sånt som anses "mindre säkert"?

Ah, okej ^^

Visste inte att man tävlade i uniform fortfarande.. Har bara sett det inom hoppningen. Fast så ser jag sällan internationella dressyrtävlingar heller iofs.

nä det är ju inte spec vanligt.
men tex klaus balkenhol gjorde det, han var väl typ ridande polis eg :idea:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Emro
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
433
Senast: Pegasus63
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka