Hjallerup hästmarknad

Jag är generellt helt emot hästmarknader och anser att dessa skall bort helt och hållet! Hästarna är fraktade långa vägar och säljs till vem som helst. Många av hästarna hamnar på slakttransporter till södra Europa. Bästa sättet att få bort dessa marknader är att bojkotta dem och göra det svårt och krångligt med lagar. I Sverige har flera organisationer arbetat aktivt med information och kampanjer och fått stängt flera marknader och jag hoppas att Danmark också kunde inse att detta är en verksamhet som inte har djurens bästa som första prioritet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur har ni som köpt häst betalt för den; rent praktiskt? Swish? Banköverföring? Kontanter?
2
Svar
24
· Visningar
3 434
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 820
Senast: mars
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka