hjälp snabbt! min son är sjuk!

RIA

Trådstartare
igår så ville han inte äta frukost utan spottade ut allt. tänkte inte mer på det men sen på eftermiddagen så ville han knappt äta middag, kände då på pannan oxh han var varm.

på kvällen när vi kom åt en termometer så hade han 39,3 i temp. vi ringde då sjukvårdsupplysningen och frågade lite vad vi skulle göra, just för att han rört väldigt mycket på sina öron den sista veckan.

vi åkte till akuten för misstänkt öroninflammation men som tur var hade han ingen, men dessvärre var han röd i halsen så det är förmodligen därför han inte ville äta.
på sjukhuset hade han temp 37,7 sen efter att vi gett honom alvedon.

nu på morgonen så ville han inte äta å har inte gjort det än heller-samt heller inte druckit. han dissar flaskan.
han somnade till en stund innan och sovit 2 timmar, vaknade nu och tog hans temp som ligger på 40,1! har har fått alvedon idag å ska ge honom det nu på en gång igen.

vad kan jag göra förutom att alvedon för att få ner tempen? på sjukvårdsupplysningen så sa dom att han skulle dricka mycket men han vill ju inte :cry:

någon som har tips?? snälla?

edit: han är strax 1 år.
 
Sv: hjälp snabbt! min son är sjuk!

Jag är ingen expert, men om något av mina barn hade såpass hög feber utan att det hjälper med Alvedon el dyl och jag inte fick i dem vätska, då skulle jag nog åka in med dem tror jag. I alla fall om det gått mer än någon dag.

Kram, hoppas det blir bättre snart!
 
Sv: hjälp snabbt! min son är sjuk!

det vill jag med men sjukhuset sa att dom brukar klara sig utan i 2 dagar, sen skulle vi komma in, alltså imorgon.

men blir det värre idag så får jag nog lov att åka in igen :(
hoppas på att kunna få ner tempen bara. jag avvaktar några timmar till...

jag fick precis i honom en youghurt. ska se om han vill dricka något nu...
 
Sv: hjälp snabbt! min son är sjuk!

Ta av ha kläderna och sätt på en fläkt. Om små barn får hög feber bör man "kyla" ner dem innan de börjar börjar få konvulsioner.
Håll kollen på att inga prickar börjar dyka upp, dessa prickar försvinner inte om man rulla ett dricksglas över dem, de kan vara ett tecken på att hjärnhinne inflammation är på gång.
 
Sv: hjälp snabbt! min son är sjuk!

Han har inte halsfluss?
Min lille var jätteröd i halsen och hög feber. Botas med penicillin.

Lillen här fick vi inte i penicillinet, han bara kräktes av det. Febern försvann efter 3-4 dagar och ätandet blev bättre men många youghurtar blev det under tiden. Han levde på 4-5 delikatessyoughurtar per dag. Lycka till!
 
Sv: hjälp snabbt! min son är sjuk!

håll honom sval och "kyld" och åk in om febern inte går att få ner av febernedsättande eller han inte dricker....
 
Sv: hjälp snabbt! min son är sjuk!

svarar alla!

tack så hemskt mycket för era råd! :bow:

jag har fått i honom 150 ml päronsaft samt en youghurt som jag skrev tidigare. försökte med mat innan den han tog bara 3 skedar sen ville han inte ha mer.

nyponsoppa är inköpt så hoppas på att han vill ha det.

hans feber har gått ner nu efter att han fått alvedon, så det ligger på 37,4 nu.

hoppas att det fortsätter så!
 
Sv: hjälp snabbt! min son är sjuk!

Glass! Gott för irriterad hals o kallt!:d
Brukar ge ungarna obegränsade mängder när de är sjuka, får de lite energi iallafall, för som du säger är ju inte matlusten på topp när man är krasslig.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Nu har hästen gått och blivit dålig :cry: så jag tänkte höra lite vad ni här på Buke tror att det kan vara Han har varit lite...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: Train
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp