Hjälp oss!

Glamoroza ox

Trådstartare
Vi måste snart skicka in pappren om Jonas till Skatte**** (vad det nu heter:confused: )
& vi kan inte komma på något mer bra/fint andranamn (Ja, vi vill ha ett ev. två namn till) som vi är överens om.

Snälla hjälp oss med era förslag !!!


(Namn som ej behöver föreslås: Per, Martin, Emil, Bertil, John, Sverker, Walter)
 
Sv: Hjälp oss!

Peter
Anders
Andreas
Björn
Linus
Theo

Min bror heter Jonas Kenneth Åke.. Jag slapp mellannamn eftersom jag fick dubbelnamn istället :mad:
 
Sv: Hjälp oss!

Vi kom inte på någonting så vi strundade faktiskt i det. Vad ska han med ett 2a namn till igentligen? För alla andra har det?

Sambon (och hans bror) har sin pappas namn som 2a namn.
 
Sv: Hjälp oss!

Kika längre bak i släkten, ett par generationer till så kan du hitta massor med fina namn. Vi har Vendela som släktnamn på mammas sida, av mormors mor Vendla.
 
Sv: Hjälp oss!

De manliga namn jag känner till på min mammas sida är;
Johan
Harry
Olof (Olle)
Johannes

På min pappas sida;
Bertil
John
Jens (Farmors sida = danskt, kan inte så många fler men kan ju fråga henne)

På sambons sida vet (minns) jag;
Erik
 
Sv: Hjälp oss!

Mina barn har fått "eget" förnamn och sedan pappa eller mammas namn som mellannamn.

Typ.. sonen heter Robert Anders, döttrarna heter Matilda Jeanette och Lovisa Jeanette.

Då behöver man inte tänka på släkten ;)
 
Sv: Hjälp oss!

Har ni inget gammalt fint släktnamn? Min William har fått sitt namn efter sambons gammelmorfar (samt William Wallace i Bravehart, ha ha ;)). Sen fick han sambons namn också samt min farfars namn (jag ville ju ha ett namn från min sida av släkten också).

Oj, jag läste inte svaren så noga. Såg att du rabblat upp lite släktnamn. Du får väl forska lite längre tillbaka som Brisa skrev...
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp oss!

Jakobs pappa har ju ett arabiskt ursprung och i deras traditioner så döper man sin son till sin pappas namn och hans farfars namn i mellan namn..

Så Jakob heter Jakob Rafat Tayseer i mellan namn.

Ett tips om man har svårt att komma på egna namn :D
 
Sv: Hjälp oss!

Ingen av mina barn har fått mer än ett namn.

Tanken är att de ska kunna lägga till ett namn de själva vill ha när de blir vuxna. Tycker det är bättre än att ge dem släktnamn som de kanske inte kommer gilla.
 
Sv: Hjälp oss!

De manliga namn jag känner till på min mammas sida är;
Johan
Harry
Olof (Olle)
Johannes

På min pappas sida;
Bertil
John
Jens (Farmors sida = danskt, kan inte så många fler men kan ju fråga henne)

På sambons sida vet (minns) jag;
Erik

Johannes är jättefint (jag har en Hannes).
Gillar Jens också, tycker det är fint och skulle gärna döpt ett barn till det, men sambon jobbar med en Jens som inte är så rolig så det blev inget med det.:crazy: Olle är ju annars ganska poppis nyförtiden.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 244
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 747
Senast: geting
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 659
Senast: fejko
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp