Hjälp mig hitta en kavaj

Therese1988

Trådstartare
Hallå kära bukare. Nu är det så att jag och hästen ska ut och tävla till våren och jag tycker det är dags att jag tar mig i kragen och skaffar min första kavaj. Visserligen är det bara unghästklasser, men man kan ju vara fin ändå. :angel:

Nu till problemet; jag är felbyggd! Hyfsat lång och smal, med lång överkropp, långa armar och breda axlar. Är det någon som är lite insatt i utbudet av kavajer och vet om det finns någon modell som är mer anpassad för en sån som jag? :p
Jag vill kunna röra mig i den, men passar de i midjan så är ärmarna för korta (går säkert att lägga ner dem, men ändå) och jag ser ut som en pingvin när jag försöker röra mig i den pga att de sitter så tajt över axlarna, alternativt så ser jag ut som en tältpinne i ett sju nummer för stort tält. *suck*
 
Sv: Hjälp mig hitta en kavaj

Jag är lång och smal (175/56) och på mig sitter Pikeur bäst, de finns i "dubbelstorlekar" som är längre i ärmar och liv men lika smala.
Tex strl 72 är alltså strl 36 men lång.
 
Sv: Hjälp mig hitta en kavaj

Ok, men jag provade ett par olika Pikeur häromdagen och jag verkar vara för bredaxlad för dem ändå. :(
(Även dubbelstorlekarna) T ex var strl 40 precis på gränsen till att den passade över axlarna, men då blev den ett tält. Väldigt synd, för de är snyggast enligt mig och min plånbok tycker att de ligger i en lagom prisklass...

Synd att jag inte kan sy. Annars hade jag nog försökt tillverka en egen. :p
 
Sv: Hjälp mig hitta en kavaj

Det finns ju det... Men att sy en egen hade nog gjort ett mindre hål i plånboken än att be en skräddare sy upp en. ;)

Nåväl, jag får leta vidare och prova de modeller jag kommer över. Men har någon mer ett tips om någon som kan tänkas passa så mottages det tacksamt. :)
 
Sv: Hjälp mig hitta en kavaj

Tips. Köp en som passar över axlar och få den insydd. Inte så dyrt :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 165
Senast: MML
·
Äldre Jag vet att dessa jackor har varit hur vanliga som helst men nu hittar jag dem ingenstans :arghh: Jag letar efter såna skinnjackor...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp