hjälp kan ej bestämma mig :S

proxyma

Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp på traven, håller på å grubblar å velar fram å tillbaka så jag blir tokig! Jag har fått ett erbjudande och köpa ett jättefin 1 1/2 årigt sto med fin stam, Jag får ta henne på avbetalning och hästen är rätt så billig. Det värsta är att jag nyligen har startat eget och min ekonomi är inte på topp men tror att jag kommer å komma igång rätt fort, Jag kunde inte låta bli och ringa min kära far och berätta om denna fina häst och fråga om han kunde hjälpa mig i början med den ekonomiska biten för hästen, vilket han sa ja till men det kommer ju ändå ligga på 3,500 per månad, Jag kommer ju givetvis betala tillbaka pengarna så fort jag kan men frågan är när? till frågan tycker ni att jag ska slå till? känns som jag aldrig kommer få en sån här chans igen :confused:
 
Sv: hjälp kan ej bestämma mig :S

Jag tycker det låter som en dålig idé. Du ska dels ha pengar att avbetala hästen, dels måste du låna pengar för hästens uppehälle ?
Det blir ganska mycket skulder innan hästen ens är ridbar.

Det finns massor av fina hästar med bra stam som du kan köpa när du har pengarna
 
Sv: hjälp kan ej bestämma mig :S

Som den egenföretagaren jag är så säger jag nej.
Jag vet inte vad du har startat för företag, men i normala fall dröjer det ALLTID 1-3år innan du kan ta ut lön.

Händer något med hästen så sitter du där. Har du råd om det skulle bli veterinärkostnader, om du står utan inkomst i ett år. Fundera både en och två gånger innan du beslutar dig.

Lycka till! :)
 
Sv: hjälp kan ej bestämma mig :S

Tyvärr så får jag nog hålla med dom andra två som har svarat.
Vänta du och se hur det går med företaget först innan du skaffar häst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 913
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 016
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp