hjälp inför BE körkortet!

Sv: hjälp inför BE körkortet!

:rofl: varför skulle jag ha hästarna i när jag övningskör?? jag vet att en boggie inte behöver vara tungt släp men till min bil och de släp jag har att tillgå blir det ett tungt equipage. vet såklart att man inte ska ha levande last vid uppkörning :p tänkte ta och lasta in pellets säckar jämnt fördelade på golvet. och då ta ett släp med låg max last men som ändå väger mer än 1300kg så man slipper fylla mer än halva maxlasten på ett släp med max last på 1200kg.

vill provköra med boggie för att det är lättare att hitta ett släp som stämmer med det ovan än ett enkelaxlat häromkring(enkelaxlade har oftast lite högre max last än nervägda boggie). sen vill jag gärna lära mig köra med boggie helt enkelt.

har en pappa som jobbat som trafik polis och som vet hur lasten ska säkras samt är han mekaniker och kan kolla över så equipaget är ok, samt har han E-kort och kan köra mig och bil + släp till körprovet och därifrån om det skulle behövas.

Då ber jag om ursäkt för då missuppfattade jag!
Du skrev "jag kör en hel del med lätt släp, både täckta och öppna, är en mästare på att backa och till och med min svårlastade häst går rätt in i släpet sen jag började köra .

hade bara tänkt typ köra olovligt med en hyrd boogie för att se hur de reagerar vid gupp/backning 90 grader osv. och då bara hemma på gården.
Då trodde jag att du skulle kolla hur hästarna reagerade.. Tröttmössa..:o

Vad bra att pappsen kan hjälpa dig, då blir det inte så jobbigt att fixa med bil och släp själv. Som sagt se bara till att släpet är hyfsat nybesiktigat och funkar som det ska. Vet en som inte ens fick börja sin uppkörning för p-bromsen var för svag.
 
Sv: hjälp inför BE körkortet!

XD ett stav fel, ska stå "den" dvs jag vill se hur en boggie reagerar på olika hinder :p.

att missa körkortet pga ett hyrt släps dåliga lampa/broms osv måste vara hemskt :/. får se till att hyra en nyare modell och be pappa(mekaniker dessutom :p) att kolla igenom allt på släpet så det är petig-prov-ledare säkert :D
 
Sv: hjälp inför BE körkortet!

Beroende på vad det är för fel så är det inte alls säkert att provledaren säger att du inte får köra. Däremot ska du kunna komma med förslag på åtgärd för felet. Det är ju det som är poängen med säkerhetskontrollen, att du ska kolla att allt fungerar och veta vad du ska göra om något inte fungerar.
 
Sv: hjälp inför BE körkortet!

När jag körde upp så sa han bara att om du hittar nåt fel på säkerhetskontrollen så säg till mig bara så är det grönt. Om bromsarna hade felat hade det nog vart jobbigt, men lampor och sådant var inga som helst problem. En lampa kan ju gå sönder när som helst!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp