Hjälp dom e olika stora!

jerseyko

Trådstartare
Mina tissar!

Den ena är typ dubbelt så stor som den andra. Hur kommer det sig? Det sprutar mjölk ur båda brösten och jag ammar varrannan. Så han kan ju omöjligt ätit en massa ur de ena.

Varför blir det så? Vad kan man göra åt det?

Den stora tutten blir lätt hård och spänd men jag tror inte det kan vara stockning då mjölken sprutar och det räcker med att mjölka ur lite eller han börjar äta så släpper det.

*hrm* Tur att det inte är bikini-tider ;) Hade inte sett klokt ut :rofl:
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Så ser mina ut också, fast jag ammar bara från det ena! Min ena bröstvårta är mycket större än den andra också. :crazy:

Jag måste börja amma på det andra bröstet också, det ser ju inte klokt ut
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

p.s. Det heter bröst! Jag är kanske lite gnällig men tycker det är jobbigt att läsa alla de olika orden som används för bröst här.....
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Bröst låter ju som mina pattar :angel: känns inte lika "nära" om jag kallar dem något helt annat ;)
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Så var mina också, även att jag försökte amma lika mycket från båda.

Min ena är fortfarande lite större och bröstvårtan annan form, men man har ju sällan 2 likadana bröst.
Men just när jag ammade skiljde det nog en kupstorlek på dom! :o

Tillägg: är det favoritbröstet som är större? (bebisens:)) Det var det på mig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Tror inte han har något favvo bröst *hrm* men jag tycker de är lättare när han äter från de större ;) Jag har där emot en gammal piercing i det lilla bröstet där de rinner lika mkt från ;) Kanske bara är för de läcker lättare å mer från den som den andra blir större *hrm*
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Har oxå olika storlekar på brösten, men det hade jag även innan jag blev gravid. Nu är dom bara STÖRRE :eek::p
Och bröstvårtorna sitter olika dom med, en pekar rakt fram & en lite uppåt. Att dom aldrig kan hålla sams !:mad::angel::D
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

När jag hade mjölk var mitt högra det stora bröstet, det vänstra var det lilla..

Dagarna efter förlossningen så stod höger rakt ut, och min boobs var inte direkt små innan heller, hade E-kupa (ni kan ju tänka när de väl hade mjölk då). Vänster kom aldrig ikapp och sen försvann höger också :(

Nu är dom jämna och tillbaka som E-kupa i alla fall.. *pust*
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

:bow:

För att inte snacka om uttryck som "tjejmagen"... :crazy:

(sorry OT, men en språkpolis får ju passa på närhelst tillfälle bjuds ;))

p.s. Det heter bröst! Jag är kanske lite gnällig men tycker det är jobbigt att läsa alla de olika orden som används för bröst här.....
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

:bow:

För att inte snacka om uttryck som "tjejmagen"... :crazy:

(sorry OT, men en språkpolis får ju passa på närhelst tillfälle bjuds ;))

Ja, precis vad jag skrev till Enya på msn innan. Tjejmage är så fruktansvärt FULT. :o:rofl: Nä man får väl säga som man vill men just bröst och livmoder (för jag antar att det är ju det tjejmage betyder) är ju inte så hemskt pinsamma eller fula ord.
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Tjejmage är jag allergisk mot
"Jag känner av lite värk i tjejmagen, är det normalt?"


*blä*

Nu har jag dock konstaterat att vänster (den stora) är favorit för honom. Äter han från höger är han inte alls nöjd och verkar inte bli mätt men när han äter från vänster så är det en jätte glad bebis på en gång och han somnar som en stock efteråt!

Har dock vart lite små taskig och tvingat honom att äta ifrån höger i alla fall. Känns nästan som all mjölk hamnar i vänster iställer för att dela sig 50/50.
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Kan nog vara klokt att börja amma från det lilla bröstet... Hade jag gjort iaf. Sen är jag ju knappast någon amningsexpert ;)
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Jag har ammat varrannan men idag har han fått äta från höger hela tiden och sen fått ta en sista slurk ur det vänstra för att släppa på trycket och nu verkar de gå åt rätt håll för nu åt han sig riktigt nöjd och mätt och de börjar bli lite mer jämn stora ;)
 
Sv: Hjälp dom e olika stora!

Vad bra! När jag tänker efter så har jag visst också haft det så en kort period när jag råkade börja amma på favvosidan varje gång. Men sen fick han bara äta från det lilla. När det väl jämnat ut sig började jag med "varannanbröstätande" igen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 012
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag har sen tonåren problem med köldkänsliga värkande bröst, och sedan jag blev gravid har det varit extremt. Jag vågar inte tänka på...
Svar
8
· Visningar
2 068
Senast: hljomalind
·
Gravid - 1år Det kanske blir dubbelpostning nu då jag ställde samma fråga i Vårmammortråden, men tänkte att det kanske är fler som läser här och jag...
Svar
7
· Visningar
3 207
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Vad fan gör man då? :cry: :cry: :cry: Imorgon blir Stella två veckor gammal, och enda från början har vi haft det lite småstruligt...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 277
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp