Hjälm till utomjordning.

Elanor

Trådstartare
Syrran säger alltid att jag har samma huvudform som en ailien, och efter idag är jag redo att hålla med henne. Jag har ett "långt" ansikte, och ovalt format huvud om man tittar ovanifrån (visst låter jag het?) Alltså långt mellan bakhuvudet och pannan, men kort från sida till sida. Jag kan få in ett finger på var sida av huvudet under hjälmen, samtidigt som den klämmer mig fördärvad över pannan. Efter huvudvärken efter ridturen idag insåg jag att en ny hjälm står på inköpslistan. Hur ska jag leta!? Åh, juste, den måste bara brun ;) Thanks!
 
Sv: Hjälm till utomjordning.

På din beskrivning så jag Charles Owen Hampton-hjälmen framför mig som ett alternativ...

Men om den verkligen passar en sådan huvudform och om den finns i brunt vet jag inte. Men den ser smal ut på sidorna (men kanske onödigt hög?) och borde därför kunna gå att ta i en storlek större så att den inte klämmer i pannan. Men som sagt, det var bara den bilden som ploppade upp i mitt huvud på din beskrivning. ;) Om den sedan verkligen kan vara ett alternativ vet jag inte...
 
Sv: Hjälm till utomjordning.

Håller också med om troxel hjälmen! Jag har samma problem att de glappar på sidorna men sitter tight i pannan:D
Jag köpte en troxel sierra förra året och den funkar super! Kanon med en justerbar hjälm!
Och den är brun:laugh:

/LL
 
Sv: Hjälm till utomjordning.

Jag har oxå ovalt huvud och problem med att min CO hjälm som klämmer i pannan så jag håller på att bli tokig. Kommer inte ihåg vad modellen heter men den ser nästan exakt ut som JW (wellington? nån bukare vet säkert). Dock är inte passformen den samma för JW sitter som en smäck på mig :love: Står högst upp på inköpslistan så fort det skramlar till i kassan :) Kanske värt att prova en sån? Kostar ju en slant men dom är helt klart värda det. CO är dom som passat mig bäst genom åren (förutom den jag har nu). Hade den såkallade Malin Bayard hjälmen för många år sen och en hjälm som passar så bra kommer jag nog aldrig hitta igen :(
 
Sv: Hjälm till utomjordning.

Välkommen i klubben, jag har också problem att hitta hjälmar som passar, samma huvudform som du...

Min favorithjälm som alltid passat har varit Olympic någonting (Competition? Protector?) Såg att en butik i närheten fortfarande säljer dessa, och ska byta omedelbums, får också huvudvärk av mina hjälmar (LAS, CRW)
 

Liknande trådar

Utrustning Tydligen har jag ett huvud som är format som en travbana -.- Det resulterar i ett ständigt tryck i pannan = huvudvärk efter varenda...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 062
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp