HJÄÄLP! väst / monté

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare seittan
  • Startdatum Startdatum
S

seittan

Det finns med all säkerhet en tråd om detta någonstans, men jag hittar inte den med sökfunktionen så då måste jag fråga.

När man rider monté så måste man enligt reglementet ha en säkerhetsväst som är godkänd av STC, då undrar jag följande:

Vad exakt betyder detta, finns det en specifik STC märkning?

Finns det nån sida där man kan kolla vilke västar/märken som är godkännda för monté?

Vad betyder klass 3 på en säkehetsväst?

Jag har en väst som finns på bilden kan jag använda den till monté?

P_796017.jpg

Tacksam för svar... känner att jag hamnat i säkerhetsväst djungeln och kommer inte ut... :crazy:

Sv: HJÄÄLP! väst / monté

Förut var det ju bara klass 3-västar som var godkända (när jag tog licensen) men det ändrade de väl rätt nyligen?

Det borde stå någonstans på Travsports hemsida bland regelerna. :idea:

Okej, tack för svaren!
Har kollat i travreglementet, men där står det bara
Väst godkänd av STC Det är ju lite "luddigt" eftersom det inte mig veterligen finns någon STC märkning... Samma sak är det med hjälmen, det står att det ska vara hjälm godkönd av STC, men i själva verket så går det bra med CE märkt hjälm...

Ja, men jag är nöjd... behöver inte satsa pengar på ny väst :)

Man får ha alla västar bara de är CE-märkta och det är väl alla nuförtiden :)

Helt korrekt! :)

Underlättar verkligen i djungeln bland säkerhetsvästar! Speciellt då ridfolk har (har haft?? osäker på hur det är idag) olika klasser vid olika tävlingar osv. Sen så vill man ju ha en trevlig, liten och smidig väst på sig så man slipper känna sig som en michelin-gubbe på hästen (eller när man ska upp och ned :angel:).

image.ImagePhotothequeServlet

Liknande trådar

Fälttävlan Skulle bara in i hästbutiken och glo lite, kanske köpa en borste till man o svans. Gissa vad jag kommer ut med. Jo, en...
2
Svar
21
· Visningar
3 015
Senast: amandatuffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar