Hej, jag har ett piggt ungsto på fem år, hon har varit lite förkyld och haft genomskinligt snor och haft hosta inne i ridhuset. Hon hade vitt snor en gång, blev nervös men det har inte varit vitt sedan dess. För en vecka sedan upptäckte jag en liten knöl inte större än en ärta som satt tio centimeter under örat, det har försvunnit nu. Men idag när jag kliade henne mellan ganascherna hittade jag två/tre knölar som var variga och något större än en ärta, kände också en knöl som ej var varig. Hon hade även ny som fanns på samma sida som den som hade försvunnit fast längre ner. Vad är det här? Hon har ingen matvägran och är pigg, har dock börjat slänga med huvudet när jag rider helt plötsligt, har det något med det att göra? Hon har även setts markera lite på ena frambenet, vet inte om det kan hänga ihop i heller, pratades om mugg på frambenet, men det kan jag absolut inte se. Men har det något med ganascherna att göra? Det gör inte ont för henne när jag trycker där på knölarna eller känner där. Ingen annan häst verkar ha de symptomen, vad är det?
Senast ändrad: