Hjäälp (igen)

M

Moniq

Har fått ny dator med Windows XP istället för W98. så nu behöver dataokunniga jag lite hjälp igen.

Här på Buke fungerar allt alldeles utmärkt. Men jag skriver också lite på ett annat forum som verkar upplagt på liknande sätt och där går det inte alls. Troligtvis något med säkerhetsinställningarna och att det är inställt på för hög nivå. Vet att det är inställt på att acceptera cookies, så det är inte felet, men det finns kanske någort annat som sätter käppar i hjulet.
Så skratta inte åt mig nu :o - var hittar jag säkerhetsinställningarna och vad tror ni det kan vara för problem?

Sidan jag inte kan skriva på är Svenska Islandshästförbundets diskussionsforum. Jag kan alltså inte skriva tråd eller svara i en tråd. Däremot går det bra att skicka privatmeddelande.
Det jag skrivit där på sistone är skrivet från min gamla dator som fortfarande är uppmonterad - men den skall ju gå i pension nu.
 
Jag har engelsk IE 6 browser och på min gör man så här. Säkerhetsinställningarna hittar du om du öppnar IE (Internet Explorer) trycker på verktyg (tools) och sedan väljer internet alternativ el inställningar (internet options). Sedan väljer du säkerhetsfliken högst upp och gör dina inställningar.

Du kan även klicka på kontrollpanelen och välja internet options där.
Lycka till!
 
Nu hittade jag dit. Men där under "säkerhet" fanns ju en massa olika saker att pricka i vad man skall acceptera eller inte. Så vad är det jag kan tänkas behöva ändra på??

Testade att fylla i forumets adress under "sekretess" där man kunde åsidosätta aktuell sekretessnivå till den adressen, men det fungerade ändå inte.

Har dessutom provat att skapa nytt anvädarnamn men det fungerar inte heller. Så nu börjar jag bli lite sur på min nya dator :(
 
Testa att sänka 'Säkerhetsnivå för zonen' (under Säkerhet)
och under fliken Sekretess sätt nivån på 'Låg'.

Det kan även vara så att du har en personlig barndvägg som följer med XP-installationen och som är för 'hårt' ställd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp