Hjääälp imorn ska jag tävla :|

S

Sajo

Imorn är det dax var två års sen jag var inne på banan eller ens kolla på en tävling men imorn gäller det !

Men som sagt det är bara en liten LC clear round ( hoppning så klart :angel: ):angel: kasnke ska efter anmäla mig till Lb om han går bra och så men det får vi se imorn och hur jag mår så jag inte skakar i hjäl mig för jag blir så jävla nervös ,

hur fan ska jag klara av det? nån som har nån ide?

asso jag drömde värsta mardrömmen inatt haha om hoppade tusen lappar som stanna framför massa hinder hur normalt är det :crazy: sen att dom rex massa hinder och brakade rakt in i hindrerna

Sen en sak till ; Första är ju en clear round kan man bara göra en halt mitt under banan asso på en lång sträcka? annars blir det bara att jag motar på han och han får fläng galopp är så himla nervös fattar inte vad det är med mig för två år sen tävla jag upp till mvs A och även arab SM i hoppning och nu as tönt hjääälp :eek: :angel:

Sv: Hjääälp imorn ska jag tävla :|

Det går nog jättebra, ett tips är att förebereda allt nu kvällen innan! Packa och fixa transporten och allting, så slipper du iaf oroa dej för att glömma nåt iaf!

Tror inte man får göra halt mellan hindren, det räknas nog som olydnad (=vägran)

Lycka till :)

Joo har gjort iordning allting nu innan, allt står packat och klart bara bära in i bilen imorn :idea:

okej men bryta av till trav då?

sen när borde vi åka och när ska man göra iordning och börjar rida fram och så? Vi har ungefär 6 mil och lite krånglig väg dit.
Första start vid klockan 9 och först 4 b-ponnyer (plus efteranmälningar), sen 10 c-ponnyer (plus efteranmälningar) sen jag som d-ponny startar först efteranmäld. Sen eftersom det är en regional så är det vetrinärbesiktning så nån som har extra tid på en fredag kväll och kan hjälpa mig planera lite , lite sent på tänkt men . . Sen nästa klass är det 6 b-ponnyer , sen 22 c-ponnyer och sen startar jag först där med sen isåfall om jag startar där.

Vill inte komma dit hundra år tidigare men i tid så jag inte får stressa i hjäl mig :crazy: men och inte så vi kmr dit alldeles för tidigt då blir han så peppad att bara stå i transport elr bara gå runt och så hinner jag bli så jätte jätte nervös :angel:

Hehe det är ju nästan pinsamt att jag inte kmr ihåg sånt haha ;)

tack :)

lycka till du med :)

*kn*

seriöst hjälp :crazy: ;)

ungefär hur många startande innan det är mig ska jag börja göra iordning han och så?

hjäääälp :angel:

när ska jag börja rida fram hur många innan mig 10, 20, 30 styckna innan mig?

Välkommen i klubben.
Jag ska också tävla imorrn och är sjukt nervös :crazy:
Har inte tävlat lokal hoppning på flera år, och bara hoppat 90 ett par gånger med min häst (Har tagit det väldigt lugnt innan).

Jag tror aldrig jag har varit såhär nervös inför en hopptävling, för det är ju så kul :p

Hoppas det går bra för dig, och håll tummarna för mig lite över 9 imorrn bitti ;)

hehe jaa man blir jätte nervös jätte läskigt och så tänker jag bara på hur dåligt det kan gå :crazy: och så tänker jag på det där hkan han titta poå och det där gillar han inte så känns osm det bara blir värre ;)

Jaaha va skooj lycka till :) klart jag håller tummarna håller nog i tyglarna då men det går nog lika bra för det ;)

Ja. precis :crazy:
Men imorrn måste det gå bra. För båda oss!
Jag har visserligen inga chanser att vinna eftersom det är 50 starter och min häst är liten och har små steg :p
Men jag hoppas att jag tar mig runt hel och ren :D

Lycka till!
Nu måste jag sova!
Ska upp vid halv sex :crazy:

Ja men det gör det säkert :) bara man håller nervoisiteten nere så brukar det gå haha för mig iaf. Men om han är liten så är det ju bara att spida på ;) jodå så ska man inte tänka att man inte kan vinna hehe. Det går om man vill nästan iaf ;)

Ja jag ska med upp då :crazy: men godnatt buke (; snällt av er som svara iaf och mest tack till magic _mac som förklara precis som du gjorde :)

Nollad i båda :love: han var jätte duktig och ställde upp i alla lägen även fast jag kom lite konstigt på ett hinder i omhoppningen men fick ingen placering kasnke för jag inte gasade på så mkt tog det lilla lugna :) Men jätte nöjd :)

Och magic_mac´s "rutiner" passa perfekt :D

Nollad i båda :love: han var jätte duktig och ställde upp i alla lägen även fast jag kom lite konstigt på ett hinder i omhoppningen men fick ingen placering kasnke för jag inte gasade på så mkt tog det lilla lugna :) Men jätte nöjd :)

Och magic_mac´s "rutiner" passa perfekt :D

Va kul!!!:D:banana: :bump: :banana:

Kan du inte skicka magic_mac´s rutiner till mig också..?:crazy: jag har tävlat hoppning i 3år och kommer fortfarande alldeles för tidigt eller sent.. mina rutiner passar inte riktigt mig kanske.. :p

Liknande trådar

H
Hästvård Jag är väldigt ledsen och upprörd nu. Får ta allt från början. Det är så här att för ungefär 4 år sen sålde jag en D-ponny till en...
Svar
16
· Visningar
1 995
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
D
Hoppning Jahaapp.. Då har man gåått å fått 2 rosetter då :smirk: . Tävlade för första gången i hoppning idag..: Clear Round 60 cm. Å gick...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: enjes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka