H
_hottis_
idag skulle jag försköka träna lite med min häst. jag har läst lite böcker om hur man gör osv så jag bygde upp en liten padock ca 10m på alla håll. så släppte jag pållen där i nån minut sen gick jag in å ställde mej i mitten. så gjorde jag som det står i böckerna, jag försökte få han att gå ut på en volt runt mej genom att gå snätt bakom honnom lixom shasa på lite lätt med ett grimskaft. men hjälp!! istället för att gå ut på voletn så springer han rakt mot mej och stegrar!!!!!!!! han stegrar rakt framför mej och slår med benen!!!! gissa om jag blev rädd!!!!! min häst som annars inte börjar trava frivilligt (nej men ungefär)........!!!! sedan vände han tvärt och sparkade bakout mot mej å allt så jag fick fly ut från hagen HJÄLP!!!!!!!!!!!! sen när han stannt gick jag in och klappade honnom lite..han stog lungt.. så försöke jag smacka på honnom igen lite försiktigt mot bakdelen så han skulle trava på en volt men ikke!!!!! han gjorde precis samma sak som förut!!!!! nu blev jag riktigt rädd för han träffade mej med hoven i magen (framhoven när han stegrade).......jag blev jätte ledesen för jag fattar inte alls vad som e felet och varför han attakerar mej...!! han e ju ganska snäll annars.......... hälp........................