hjääääääääääälp

M

MatildaVivvi

jag har en dponny som jag hoppar nångång ibland..han är mest dressyrhäst men utbildad l:b hoppning. jag har blivit jättefeg när jag hoppar..jag hoppade 80 idag utan problem..fast jag var jätterädd innan hindret, så vi sänkte det till 60 också vägrade han oså ramlade jag av o då vågade jag inte hoppa mer..är d bäst att bara hoppa låga hinder hela tiden tills ja vågar höja mig eller ska jag bara försöka sluta va feg eller vad man ska säga !? nån som vet bra övningar man kan göra när man hoppar lite lägre höjder.?
pls help meee

Sv: hjääääääääääälp

det vill jag också ha hjälp med.. har trillat av och slagit mej några ggr och nu vågar jag inget längre,, får hjärtklappning för en upphöjd bom.. helt sjukt.. har ju hoppat hus innan..

Hej hej!
Låter inte alls roligt och bli rädd för höjder! men har du testat hoppa 5½ kallas den på stor häst så de är 5 o ½ meter mellan krysset o oxern. Man travar in över en travbom hoppar över ett litet kryss sen är det ett galopp språng fram till en oxer! Hästarna kommer i regel alltid helt rätt och de är en bra övning om man vill testa hoppa lite högre:P
Är väldigt bra på unghästar oxå som ska få lite rutin på högre höjder innan man börjar rida på enkel hinder=)

Lycka till

okej d låter ju bra..men hur många meter ska d var för ponny ?

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 960
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag har under senaste året långsamt byggt upp en rädsla främst till hoppning. Jag rider på ridskola och hade i våras tur att på nästan...
Svar
9
· Visningar
1 615
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.