Hittekatt dräktig?

Sv: Hittekatt dräktig?

Åh vad jag blir glad av att läsa dina inlägg :love:
De andas så mycket kärlek och så mycket hopp. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er alla :laugh:
 
Sv: Hittekatt dräktig?

:banana: Härligt att det går framåt!

Apropå kattungemage så brukar den komma vid midjan först. Efter en liten generellt viktuppgång kommer två (eller ibland bara på ena sidan) bollar vid midjan, som sedan växer till en päronformad mage.

Skönt att hon får vila upp sig utan belastningen i att ha ungar, och att hon och Evert verkar koma överens.
 
Sv: Hittekatt dräktig?

Jag håller med! En underbar tråd, såna här historier behöver man få läsa då och då, och glädjas åt! :love:
 
Sv: Hittekatt dräktig?

Här kommer tyvärr den uppdateringen jag hellst av allt ville slippa...
Maja blev sämre och jag valde att åka till veterinären så fort försäkringen trädde i kraft, alltså i tisdags.

Åka bil va ingenting som hon (orkade?) oroa sig över så mycket. Väl inne i undersökningsrummet verkade hon piggna till och gick å strök sig mot alla typer av ben.
Veterinären började med att titta i hennes mun för att befömma ålder... MYCKET dålig tandstatus... Ålder MINST 5 år, säkert närmare 8-10...
Blod och urinprov togs. En timme senare fick vi provssvaren...
Både njurarna och levern hade i princip lagt av helt. Blodbildningen hade avstannat och hon hade både vita och röda blodkroppar i urinen.
Efter de provsvaren var det bara en sak kvar att göra.... ge henne en sista spruta för göra slut på hennes lidande...:cry:

den lugnande sprutan hon fick inför provtagningarna satt fortfarande i... Hon fick ligga i mitt knä en liten stund för att sen få en överdos av narkosmedel. Hon hade ingen motståndskraft allas och drog sitt sista andetag efter mindre än halva dosen... Lilla snuttan...:cry:

Tråkigt att jag måste göra detta inlägget.... men tröstar mig själv med att hon slapp självdö och att hon istället fick tillbringa sina sista 3 veckor i värmen med mat och kärlek.

STORT tack till alla som tipsat och stöttat!!:love::bow:
 
Sv: Hittekatt dräktig?

Usch vad tråkigt! Beklagar verkligen!

Men som du säger, hon fick den bästa möjliga sista tiden.
 
Sv: Hittekatt dräktig?

Vad tråkigt! :( Men all heder åt dig som tog hand om fina kissen så bra den sista tiden, hon hade en bra sista tid! :bow:
 
Sv: Hittekatt dräktig?

Men nej! Fy vad tråkigt :cry:

Säger som du själv redan konstaterat ändå, tur att hon fick vara hos dig sista tiden och inte behövde lida ensam sista tiden...
 
Sv: Hittekatt dräktig?

Men fy vad tråkigt :cry: Skönt iallafall att hon slapp ligga någonstans och plågas till döds. Istället fick hon en fin sista tid och massor av kärlek hos dig :love:
 
Sv: Hittekatt dräktig?

Men usch så tråkigt. :cry: All heder till dig som tog hand om och gav henne en sån bra sista tid.
 
Sv: Hittekatt dräktig?

Men så fint ändå att hon fick en bra sista tid och slapp lidande vänta in döden.
 

Liknande trådar

Övr. Katt I vintras kom det en typ sommarkälling till vårt stall, helt utmärglad och raggig. Hon var superkelen och stannade några veckor/månader...
2
Svar
30
· Visningar
5 938
Senast: NiAl
·
Övr. Katt Jag skrev för ett tag sen om en liten trött och hungrig katthona som kom in i min butik och bad om hjälp en lördag. Vi har annonserat...
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: Vagis
·
T
Övr. Katt hej min zelda är dräktig, vet inte riktigt när det hände då hon är ute katt, men hanen väntade på henne varje dag i början av januari...
Svar
14
· Visningar
1 868
Senast: Gold
·
Övr. Katt Vet att det finns många trådar om foder, men jag hittar inget svar på detta. Mina katter, ca 5 mån båda två är så lösa i magen. De har...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Piavik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp