Hittat rätt häst! :D

Tuvisen

Trådstartare
Tror vi hittat rätt häst nu :D Efter att nu ha provridit 8 st, var igår till ett försäljningstall provade då först en skimmel som inte alls såg bra ut i kroppen + att den gnisslade tänder när man red, var typ bara grundriden och galoppen satt inte riktigt. Provade en brun som jag tyckte kändes trevlig :) såg okej ut i benen. Visade sej att den gråa kostade 39.000 och den bruna 45.000 :grin: kom sedan in en fux och en svart som man såg att det var lite mer klass på, visade sej att den svarta kostade 55.000, fuxen frågade vi inte ens.... Hade innan sagt att vi letade i 30- 40.000 kr klassen :grin:. Var ingen som kändes spec intressant iaf. Åkte idag till Stockholm och provred en jätte fin och snäll häst :D Var fin i benen,och snäll trevlig och rida :) finns ju saker att jobba på men hästen är bara 6 år. Känns verkligen som vi hittat rätt häst nu :D:banana:

Ska provrida igen och sen är det besiktningen oxå... är lite gallig i haslederna men har varit det sen de köpte henne och är mjuk, så ska röntga det på besiktningen så det inte blir något problem igen...

Någon mer som hittat rätt häst ? kändes ganska hopplöst ett tag efter att vi fick ta bort vår förra häst.

Sv: Hittat rätt häst! :D

Vi har hittat rätt häst :D letade ett halvår efter en d-ponny och efter ca 25 ponnyer hittade vi Charlie på en tävling via kontakter. Var å provred och han var rena drömmen :D sedan två månader är han min :D

vad kul :) 25 hästar låter ju som jätte många ;) fast du har ju letat ett tag, har typ bara letat en månad så är ju inte så länge egentligen...

Jag har hittat rätt häst efter att provat ca 20 st. Hade min gräns vid 45000 och trodde att jag skulle få en ganska vettig häst att rida dressyr och lite lokala tävlingar med....
Visade sig inte helt lätt-var och provade massor bla på försäljningsstall ofta importer som varit i sverige några enstaka veckor...
Hittade sedan en korsning halvblod-welsh som rör sig kanontrevligt och dessutom till betydligt mindre pengar än importerna...Att han sedan är världens cooling gör ju inte saken sämre...:)

jag ha också haft en halvblod-welsh! riktigt lyckad korsning!!

Jag hittade rätt äntligen!!
En liten New forest-tant som jag haft i 2 mån, allt stämmer förutom att vi båda e tjuriga ibland :p

hej!förra söndagen hittade jag en annons med en underbar häst här på Buke. Fick komma och titta på tisdagen, fixade stall på torsdagen , fixade iordning boxen igår lördag och på måndag kommer han!!!!!!!!!!!!!!!Jag har sedan jag var 7 år alltid haft häst på min önskelista och det känns helt sjukt att det äntligen ska bli av! jag har fjärilar i magen hela tiden!!!!

Jag hittade min häst för lite över en månad sen :) Hon är helt rätt för mig, även om jag kan tänka mig att det finns många som inte tycker det. Jag blev helt kär första gången jag såg henne! :D

Imorgon är det dags att stalla in så då ska hon flyttas. Inte så långt som tur är så jag kan rida henne dit :)

Jag har hittat en ponny! :D han gick precis egenom besikningen och jag är typ överlycklig! vet inte om det är rätt, men det har känts bra! en femårig d ponny som är heeelt underbar! otrloigt temprament!:love: Kmr från danmark, för några veckor sen, vi ska köpa honom av en.. hum va säger man..hon är inte hästhandlare precis.. men hon säljer hästar iaf, jätte seriös iaf och bryr sig väldigt mkt om hästarna , så det känns skittryggt!
Kul att du hittat rätt nu! :banana:;)

Ja har nu haft min pålle i snart 1 år.
Ja letade inte ens häst. Men min medryttarhäst blev till salu och jag tänkte "Jag måste ha honom" och så blev det.
Ångrar inte en sekund av de 11månader och 4dagar jag haft honom, Trots skador och lite motgångar!!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 735
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 056
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 023
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama