Hittar inte min innekatt

C

cerrox

Vet inte vad jag ska ta mej till? Hittar inte min innekatt. :( Han är borta, såg han senast innan i morse, sen har min bror varit hemma och nu hittar jag inte honom. Han måste ha kommit ut på något sett, har verkligen letar överallt..han har aldrig varit lös ute själv innan, bara i koppel och rastgård, är rädd för att han skadar sej/blir påkörd och han kanske inte hittar hem. :cry: När kan man börja efterlysa honom? Nu har han ju iofs bara varit borta i 4-5 timmar, ska fråga grannar och så och ge mej ut lite längre runt och leta, men kan man (isåfall när) ringa polisen? Jag får panik, det är min bäbis som antagligen är ute i stora världen första gången själv, han har varit innekatt i hela sitt liv, 3 år nu!! :cry: :( Han har inte halsband heller, men han är iallafall idmärkt i örat, men är jätte rädd för att han ska råka illa ut..usch jag mår så dåligt av att han är borta!! :cry:

Sv: Hittar inte min innekatt

När jag var kattvakt en gång åt en perser som bara varit innekatt så lyckades han ta sig ut. :crazy: Det var fruktansvärt men han han hade gått in till en granne så jag fick tillbaka honom. Han var borta nån dag.
En annan gång hade en av mina innekatter ramlat ner från balkongen, han blev överlycklig när jag kom och hämtade honom, hade gömt sig under en balkong.

Innekatter brukar inte vara så värst sugna på att ge sig ut på äventyr så kolla grannarna och under vadsomhelstsomkattenkankrypaunder :D Ofta vill dom in eller gömmer sig nånstans.

Lycka till.

Ja som Skorpsmulan skrev. Kolla runt om hon gömt sig någonstans. Katter brukar ju inte dra iväg långt det första dom gör utan utforskar en liten bit i taget. Hoppas du hittar honom!

Vi var fodervärd åt en innekatt emellan åt förut. I början var han alltid inne hos oss, men efter ett tag så släppte pappa ut honom. Han försvann ingenstans utan förstod på en gång vart han bodde. Ägarna till katten var helt lyriska när de hämtade hem honom "åh, vad smal han blivit, vad blank och fin han är i pälsen"

nästa gång vi fick tillbaka honom gjorde pappa likadant, tillslut blev vi ju tvugna att säga att katten fick vara ute på dagarna, men ägarna blev bara glada :D

Min förra kisse hade jag med överallt, jag kunnde släppa honom ute vart jag än var och han hittade alltid till mig. Han fick sälja med på semsester i fjällen, till några kompisar, till sala när jag jobbade där en sommar...

Det jag vill säga är att katter ofta har bättre koll än vad man tror. Din kisse vet garanterat vilken dörr han smet ut ifrån, han ligger säker bara och gömmer sig och när han insett att det inte är så farligt kommer han säkert fram :)

Nu har jag varit hos grannarna, ingen har sett honom, har även kollat 'överallt' runtomkring, men inte min katt någonstans. :( Jag är så fruktansvärt ledsen, min lilla vän som aldrig varit ute någonstans själv innan. :cry:

När jag brukar ha honom i koppel så håller han sej alltid nära mej och ligger gärna under buskar och så, drar aldrig iväg någonstans, så det är konstigt att han 'inte finns någonstans'. :(

Trodde inte heller att han skulle våga ge sej iväg någon längre sträcka, men nu har jag varit inom den närmsta området, men ingen katt som är min, har typ bara sett 10 andra katter och varje gång jag sett en röd eller likanande (som min kille är) så har jag trott att det vart han, men icke. Fasen också, är så rädd att det ska hända något, han är säkert också jätte rädd. :(

Jo, förhoppningsvis kommer han så småningom, men det är just det att inte veta vart han är, det gör mej så rädd och ledsen, han har ju aldrig varit ute själv i hela sitt liv, hur ska han klara bilar, andra katter osv. :(

Om det är någon tröst så klarade min lilla Månsa först en bilresa på 48 mil, sedan hoppade hon ut ur flyttsläpet. Klarade sig 2,5 månad innan de hittade henne och nu är hon hemma igen! Vi fick hämta henne ända bort i Helsingborg, 48 mil hemifrån.

Jag tror din katt sitter gömd under en buske eller i ett krypin. Den kommer tillbaka.

Kram millus

Satt ute på altanen och läste nyss (i väntan på att älsklingen min skulle komma hem) och hörde ett väl så igenkännande mjauande och där i dörröppningen står han min älskade katt! :) :love: Tar upp honom i famnen och bara gråter och han är helt stilla och tänker nog, men matte vad är det!? ;) Jag har ingen som helst aning om vart han har varit dessa timmar, har aldrig varit borta sålänge innan, när man har 3 r o k så finns det ju inte sååå mänga ställen att gömma sej på!? :confused: Men jag har haft ytterdörren öppen hela dagen, kanske han ha gått in där någon gång under dagen och sedan lagt sej någonstans!? Men iallafall, han är hos mej nu igen, min älskade katt!!!!! :love: :bump: :banana:

Vad roligt!

Kul att det slutade lyckligt :bow:

Vad skönt att han hittade hem.. kan ju berätta om min lilla kisse som en dag "försvann" bara så där. Jag och min syster höll på att tvätta och städa i lägenheten vi bodde i då (1:a på 30 kvm), balkongdörren stod öppen, vi sprang i dörren stup i kvarten p.g.a tvätt och andra ärenden, och helt plötsligt är kisse borta. Hon var livrädd för dammsugaren och försvann väl när vi höll på med den. Nåja, vi letar igenom hela huset, källare, trappuppgångar, vänder i princip upp och ner på hela lägenheten, letar utomhus och är jätteoroliga. När vi till sist har städat färdigt och letat efter kisse lite till, ger vi upp och sätter och ser på tv, så kommer kisse ut från en garderob! Även fast vi letat där tidigare så syntes hon inte, och hon gömde sig väl ordentligt..

Vad skönt att han kom fram igen! :)

Katter är verkligen mästare på att hitta krypin att gömma sig i/på/bakom. Min innekatt bodde hos min mormor och morfar i en vecka i början av sommaren då jag var på semester. Det första han gjorde var att krypa under en soffa och gömma sig. Mormor och morfar letade nästan ihjäl sig. De letade i hela huset, och morfar gick t.o.m. och tittade så han inte gått genom skorstenen upp på taket. :rofl: Sedan hittade de honom ihopkurad bakom soffbenet, nästan helt osynlig. Samtidigt som detta skedde satt jag och drack drinkar vid Medelhavet och trodde att allt gick så bra sååå med katten. Först i efterhand har jag fått höra att mormor och morfar gjorde en överenskommelse att "Om aiquen ringer får vi säga att allt är jättebra, vi kan vi ju inte säga att katten är borta!". :D

Ett par dagar senare försvann han pakom pannaren i pannrummet och kom fram flera timmar senare helt sotig, så mormor fick bada honom...

Stackars mormor och morfar vill nog aldrig vara kattvakter igen. :p

Vi var fodervärd åt en innekatt emellan åt förut. I början var han alltid inne hos oss, men efter ett tag så släppte pappa ut honom. Han försvann ingenstans utan förstod på en gång vart han bodde. Ägarna till katten var helt lyriska när de hämtade hem honom "åh, vad smal han blivit, vad blank och fin han är i pälsen"

nästa gång vi fick tillbaka honom gjorde pappa likadant, tillslut blev vi ju tvugna att säga att katten fick vara ute på dagarna, men ägarna blev bara glada :D

Fast det tycker jag faktiskt var ganska dumt gjort... Jag vet i alla fall inte vad jag hade gjort om någon med flit släppte ut min innekatt och något hände honom. :crazy:

Det var ju det jag sa! Visst är det alldeles underbart när de kommer tillbaka. När vi hämtade Månsan i Helsingborg så grät hela familjen inklusive de på djurhemmet!

Krama den lille rymlingen från mig!

//millus

Liknande trådar

Övr. Djur Varnar känsliga läsare på ämnet skadade djur På väg till gymmet i morse så stötte jag på en påkörd fiskmås. Jag själv är väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
4 644
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Min katt Smilla har begett sig iväg på egna äventyr ikväll, hon smet ut snabbt som ögat när min syster skulle bära ut nån grej. Från att...
2
Svar
27
· Visningar
3 453
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 718
Senast: Lampan
·
Övr. Hund Lite dålig rubrik, och jag minns inte om jag skrivit om denna "dam" innan. Är inte så aktiv här längre, men när frågorna kommer så blir...
Svar
17
· Visningar
2 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Valet i USA
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar