Hittade något som jag tycker alla inom NH ska tänka på.

Sammet

Trådstartare
“Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it.”/Buddha.

Jag gillade det.

Sv: Hittade något som jag tycker alla inom NH ska tänka på.

Buddha var en klok kille.

vaddå alla inom NH?

“Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it.”/Buddha.

Jag gillade det.

:bow: :bow: :bow:

menar du att de inte ska tro på allt de hör om att NH är bra, eller menar du att det är bra att de tar den "annorlunda" vägen?

menar du att de inte ska tro på allt de hör om att NH är bra, eller menar du att det är bra att de tar den "annorlunda" vägen?

Jag menar att man inte skall tro på allt inom NH 8eller andra saker) innan man själv kontrolelrat sanningshalten och jag menar att det är bra att de tar en annorlunda väg.

Var hittade du den texten? Tänkte om jag kunde sno den till mitt arbete om religionskritik, passar ju perfekt till det :idea:

Jag hittade den på ett hästforum men det är ju Buddha som skrivit/sagt det så det är nog bara att googla skulle jag gissa.

okej!
(10)

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: 95johsv
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Sarah415
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
899
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 873
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar