Hitta syskon utan reg.nr

Bekk

Trådstartare
Som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon möjlighet att hitta ett syskon utan regnummer?
Min häst har enligt blup en syster, utan nummer och födelseår.
Är det ens möjligt att leta reda på henne? :confused:
Det finns alltså namn, färg, kön och fader, men inget annat...
 
Sv: Hitta syskon utan reg.nr

Det enklaste är förstås att kontakta din hästs uppfödare.
Det näst enklaste att lägga ut en efterlysning på annonsforumet.

Har hästen ett namn men inget regnummer och är född 1980 eller senare är det antagligen så att hästen dog innan den hann registreras. Kontakta avelsföreningen och hör om det är så.
 
Sv: Hitta syskon utan reg.nr

Ställer en nyfiken fråga :D

Går det att få ett regnr om man inte har betalt hingstavgiften på ridhästar (halvblod) ?
Och hur blir det i så fall med passet?

Inom travet är ju det helt omöjligt och ungen blir ju värdelös i sin gren och får ej tävla..
Och får då heller inget pass från ST.

AM
 
Sv: Hitta syskon utan reg.nr

Nej, inte nu för tiden. Idag får du registreringsunderlaget från hingsthållaren (som godkänner i språngrullesystemet) när du betalat alla avgifter.

Halvblod började man registrera 1980. På den tiden var det vanligast att du bara betalade språngavgift oavsett resultat och jag har inte full koll på hur man gjorde med papprena då.
 
Sv: Hitta syskon utan reg.nr

Det enklaste är förstås att kontakta din hästs uppfödare.
Det näst enklaste att lägga ut en efterlysning på annonsforumet.

Har hästen ett namn men inget regnummer och är född 1980 eller senare är det antagligen så att hästen dog innan den hann registreras. Kontakta avelsföreningen och hör om det är så.

Tack, misstänkte att det kunde vara så...
 
Sv: Hitta syskon utan reg.nr

Det är ju så att man kan ju alltid regga i SH utan stam och det spelar mindre roll för ridhästar än för travhästar eftersom de faktiskt får lov att tävla ändå, inte i arrangemangen som anordnas av avelsföreningen(arna) men vanliga tävlingar är ju okej
 
Sv: Hitta syskon utan reg.nr

Du kan kolla om det finns något sto med samma namn och far i tävlingsdatabasen, termin och resultat. http://www3.ridsport.se/Tavling/Tavlingarresultat/ och gå vidare därifrån.

Det går även att maila ASVH via blup-sidan och fråga. Det kan hända att de har uppgifterna på papper men inte lagt in i databasen ännu.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har länge velat bo på Gotland och har nu äntligen fått möjlighet när jag blivit antagen till skola. Skolan ligger i Fårösund. Jag...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Santoxen
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 778
Senast: gammalek
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 083
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp