Hitta pulsen?

sthu

Trådstartare
Köpte en pulsklocka strax innan jul. Provade att rida med den ett par gånger, men hittade ingen puls.
Det är en hemmabyggd modell, elektroderna inslutna i tvättsvamp. Den funkar kalasbra, har kollat både på mig och på katten. Men på hästen hittar den ingen puls. Dränkt in elektroderna i såväl vatten som blågel (inte samtidigt) och som sagt använt den under arbete, men inget händer.

Jag kanske sätter den helfel?
Den ena elektroden uppe under sadeln på höger sida, den andra i sadelgjorden på vänster sida strax bakom armbågen.

Sv: Hitta pulsen?

Jag provade med båda på vänster idag, hittade puls.
Men den for iväg av bara h*lvete, uppemot 200 trots att hästen stod i boxen och sov.
Satte jag kanske elektroderna för nära varanda?
Får prova nån annan variant :P

Ibland kan det vara så om det finns några störningar, tex elledningar eller liknande.
Sen kan det vara så att den registerade båda slagen (alltså båda kamrarna) och därmed dubblade antalet slag, det händer oxå ibland.

Prova igen, och rid med den ett tag.

Mjo, jag var ute i lite över två timmar idag med pulsklocka på hela tiden. Så ridit med den har jag gjort :D
Registrerat dubbelslag låter troligt, vad kan jag göra då?

Liknande trådar

Distans Säkerligen inte särskilt ovanliga eller smarta frågor men jag hoppas få svar ändå eftersom jag är amatör men tycker det skulle vara kul...
2
Svar
31
· Visningar
2 496
Senast: Mysaan
·
Hästvård Hej. Har ett litet problem. Vår pålle gick tills för några veckor sedan på ett s k naturbete, dvs typiskt ogödslat ängsgräs. Detta...
Svar
2
· Visningar
4 148
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka