Hitta instruktörer?

supercalifragilistic

Trådstartare
Hej, hoppas att jag postar det här i rätt forum nu, och att ingen skäller ut mig eftersom att det är en kort lite fråga :p men, jag undrar vem som egentligen förmedlar alla ridinstruktörer till er som har hästar och står i privatstall? för jag har letat och letat, googlat och googlat, men inte hittat en endaste liten annons. ändå verkar de flesta här rida för en tränare. hur bär ni er åt egentligen? var letar ni? VAR FINNS ALLA? :bump:

Sv: Hitta instruktörer?

Jag hittade min nuvarande tränare i en annons här på buke. Tränarannonserna ligger under "Tjänst, arbete & Hjälp" - finns många annonser där!

Lycka till :)

och jag började rida för den tjejen som redan höll lektioner i stallet.
När jag letar efter ytterligare en har jag letat på diverse ställen där det finns hästannonser..

Jag håller på med islandshästar och alla slags instruktörer, ridlärare osv finns på Svenska islandshäst förbundets hemsida.
Finns det någon sådan hemsida för storhäst ryttare och ponny ryttare? så kanske du kan kolla där (:

De tränare jag och döttrarna har använt oss av genom åren har vi fått reda på genom bekanta, klubben osv.

Jag tycker det är bra att åka och titta på en träning som den tilltänkta tränaren har, och avgöra om den här träningsmetoden passar mig. Titta gärna också på elever till tränaren och se om det är en ridstil du kan tänka dig. Ser du ryttare på tävling som rider trevligt och bra kan du ju fråga vem de tränar för. Det lyser ofta igenom ;)

Den fösta tränaren har jag praktiserat hos och bor bara 1km från mej så där var det bara att fråga. Dressyr

En annan red jag för på ridskolan och hon är även en c-tränare och hade även privat träningar så jag åkte och frågade henne om jag kunde börja träna för henne. Hopp

En hittade jag när jag var och skodde på en ridskola och hon som äger den tyckte att jag skulle börja att hoppa för den c-tränaren dom tog dit 1dag vecka, för hon tyckte absolut att det var dags att börja hoppa med min häst.

Är och har varit mycket nöjd med dem 3 tränarna

Sedan har jag varit med på olika helg kurser som jag har blivit tipsad/hört om eller hittat i GP på annons sidor eller som reklam på ridklubbar/hästaffärer

Kram

min nuvarande tränare har sin häst hos grannen, det var grannen som sa att jag borde testa att träna för henne och det var ganska klokt sagt (^_^)
första "tränaen" var en tävlings ryttare som jag hjälpte att motionera och rida till 2 hästar hos, fick otroligt bättre sits av att rida för H*nem och lärde mig rida ordentligt 0(^V^)0

Jag har hittat mina tränare via stall och ridkompisar. Oftast är det ju svårt att få ut en tränare bara för ett ekipage så det har varit enklast att få regelbunden träning om man är några stycken. Kurser kan man ju ofta hitta annonser om precis som en del redan nämnt och så kan man leta på förbundets hemsida där man kna söka inom sitt distrikt http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/tvlFunkx.asp. Sidan är väl inte helt uppdaterad men det fins rätt många på listorna i alla fall.

Via ridklubben i första hand och sedan via kontakter. Vi diskuterar/frågar ofta varandra vilka vi tränar för och hur de är osv. Det är en väldigt vanlig fråga jag ställer och folk vill alltid berätta, var inte rädd att fråga :)

Senast ändrad:

De tränare jag tränat för har jag fått genom bekanta. Antingen så är det så att de själva tränat för denna specifika tränare eller att de hört talas om dem. Min nuvarande tränare fick jag genom att en kompis pratade om att han skulle börja hålla lektioner, och jag ringde lite snabbt och lyckades få en plats.

Man blir ju lätt lite utanför när man står i ett privatstall. (jag vet av egen erfarenhet ;))
Men mitt tips är att åka till närliggande ridskolor och höra sig för där. Ofta finns insatt folk som kan tipsa om tränare eller om ridskolan själv anordnar med kurser och träningar även för privatryttare.

Jag har själv gått på tips från bekanta plus ridskolekontakter. Letade på tranarportalen.se först men inga av dom jag visste var duktiga och aktiva fanns med där så då la jag ner. Men det kan ju finnas jättebra tränare där ändå så klart. :laugh:

Lycka till med letandet!!!

Man blir ju lätt lite utanför när man står i ett privatstall.

Hmm, va? Är man inte medlem i en ridklubb då eller? Vi om några borde ju vara utanför isf, eget stall om 2 hästar mitt ute på vischan. Rider aldrig med andra utom oss själva och har typ 3 mil till ridklubbens anläggning :p

Förklara gärna det där med "privatstall" för en helt oinsatt :D

Kan bara hålla med! Jag har alltid haft hästarna "ensam" dvs. det har bara varit mina och/eller famlijens hästar i det stallet. Inte känner jag mig utanför för det!

Ja, klart att är man med i någon klubb och är lite aktiv där så får man ju info ändå.
Men jag har stått i olika privatstall i perioder då jag inte var medlem i någon klubb och ja var verkligen helt lost på alla saker som hände runt omkring.

Även då jag stod i privatstall och var medlem i mindre klubb och red i deras ridhus så hjälpte det inte mig. Jag fick ingen info från klubben och i ridhuset sattes ingenting upp, all info sattes upp i deras stall och där var jag aldrig. (låg en bit från ridhuset)

Nu står jag förvisso i privatstall, men håller till en hel del på större ridskola också och det är jätteskillnad tycker jag. Nu ser man och hör av folk när det är saker på G på ett helt annat sätt. (tex extra träningar, unghästkurser, läger osv)

Kolla annonser om du inte känner till någon i din närhet. Mina tränare har jag antingen hittat genom klubben, eller genom vänner och bekanta med häst. Ryktet går fort, och det finns alltid någon, som känner någon, som känner... Tränaren jag har nu blev jag rekommenderad av kvinnan som hade sommarbetet där hästis gick -09.

Tack så jättemycket alihopa :bow: jättebra tips. förstår inte hur jag kunnat missa alla annonseringssidor fastän jag letat som en jagvetintevad. tycker att tråden är klar att låsas :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 327
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 585
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!