Hitta info om ickegodkänd arabhingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hästbiten
  • Startdatum Startdatum
H

Hästbiten

Hur eller var gör man det? Finns det någon man kan kontakta eller nån sida man kan titta på?
Jag har en häst hemma e. Respons och u. Lucky Me (hbl) Det enda jag vet är att Respons är e. Gogo.
Som jag har fattat det så är han avelsvärderad men inte godkänd...
Hade en tråd inne för ett tag sen och fick då ett svar från Violate som skrev:

Respons FA 217/95
Skm, h, stjbl, vt uläpp, hstr vfrf, hstr hbf, född 1995 04 08
uppf. Carina Grandin

e Gogo PL (Palas SU x Gonagra PL)
u Rashindra (Cashmir x Ramona)

Kan det vara den hingsten? Det kan väl inte finnas så många hingstar e. Gogo som heter Respons? Kan tillägga att min häst är skimmel oxå...
Jag vill veta vad han fick för poäng? Om han har tävlat något? Om han har några avkommor som presterat nått osv..

Mycket glad om någon vet något som kan hjälpa mig!! :bow:

Har inte med frågorna att göra men Gogo tog i stallet där jag praltiserade innan, tyckte verlligen om den hingsten!

Det gör inget :)
Kul! Du får gärna berätta mer om honom om du vill! Berätta allt du kommer på, men stammen har jag. Gärna bilder oxå om du har några.. Jag har bara en svartvit uppställd bild på honom. Du kan ju pma om du inte vill lägga ut det här.

Vad jag kan se är han inte avelsvärderad. Möjligen är han visad veterinärt så att avel på egna ston är genomförbart.
Men han får inte stå till förfogande till främmande ston.

Eventuellt rena arabavkommor som reg. kan Du erhålla via ARAB. Ev. reg. Partbred Araber kan Du erhålla från samma ställe. Övriga ev. korsningsavkommor som inte är reggade finns ingen möjlighet att ta reda på.

Kan inte minnas att han är utställd....får gå igenom mina pärmar i såna fall när jag är hemma...sitter på jobb nu.....
Tävlingsmeriter annat än utställning får Du ta med ägaren.

Om uppfödare och ägare följt instruktioenr som de skall så kan ARAB ta fram vem som äger honom idag.

mvh
Carina

Senast ändrad av en moderator:
Okej, jag ska ringa och prata med de!
Tack så mycket! :bow:
Du kan ju höra av dig om du hittar nått om honom nån annan gång!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka