Hitta domare?

W

wingil

Om man ska anordna en lätt tävling kanske typ 70 och 80 cm klasser för skoj vad är kraven på domaren då? Och hur hittar man en? Eller det bara att dömma själv? :confused:

Sv: Hitta domare?

Det beror på:
Skall ni kalla det för tävling så skall reglementet följas på alla punkter.
Men er förening kan ju ha en tränings tävling och då gäller klubbens regler.

vi ska ha mer träningstävling inom föreningen.
Så då gäller väl egna regler om tid och fel?

På klubbtävling och lägre måste TR följas bara i det som gäller säkerhet, handhavande av häst samt uppträdande mot funktionärer och medtävlande, övrigt bestämmer klubben själv. Plus att alla deltagare måste ha betalt full medlemsavgift för året.
Vill ni ha egna regler som inte inverkar på säkerheten (eller i alla fall inte minskar säkerheten) så är det fritt fram.

Hehe, jag sitter domare ibland på klubben när det är träningstävlingar (är 16 år), då är jag också speaker, det är jättekul! :banana: :banana:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Kläder & Bli fin Jag har en supersöt vit playsuit som jag aldrig har använt för jag trivs inte i helvitt så jag hade velat färga den. Problemet är att...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Lyan
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023