hitta bostad, var letar man?

laeikinois

Trådstartare
va finns det för sidor där det annonseras om hus/lägenheter som hyrs ut?
blocket?
har sökt men hittar inget bra, så jag kanske har missat nått. eller så är det så krasst att det inte finns mkt mer.

tack på förhand! mvh Laeikinois

(så som jag fattat det så får jag skapa en sånhär tråd. hade en tråd för ett par veckor sen där jag gjorde samma sak, fast då var det en tröja jag sökte. ursäktar om det inte är tillåtet.:o:crazy:)

Sv: hitta bostad, var letar man?

Det beror på vad du söker och framför allt var. I min lilla småstad finns det både på blocket, på affären och allmännyttan har mycket ledigt. I min förra stad Uppsala var det kärvare där var det bara bostadskö eller kontakter som gällde ( jag är inte student).

typ... överallt känns det som. har hittat två-tre internetsidor där man kan annonsera för "min" kommun, men där finns det vääldigt få annonser, allt redan uthyrt eller inte passande för mig(för hög hyra osv...).:p och sen blocket då, och allt där han jag gått igenom och gör dagligen. har kontaktat de flesta föreningarna och satt mig i kö. men vill/behöver något snarast!
tänkte om det finns nån mer sida som typ blocket där man kan leta.
det är boende för två pers(varav ett barn) som sökes. typ, mindre hus eller lägenhet som sagt.

I min kommun så finns det ett länkskafferi och telefonnummer till lokala hyresvärdar på kommunens hemsida, det kanske finns något liknande hos dig?

Sätt ut en annons själv.
Det brukar kunna krypa fram bostäder som inte finns ute på annons på det viset.

Sätta upp lappar brukar funka. På köpcentra och i småbutiker t.ex., det brukar finnas anslagstavlor där.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 884
Senast: Pudlan
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 062
Senast: Inte_Ung
·
Äldre Var letar man om man vill hyra ett hus eller en mindre gård som permanentboende under ett eller flera år? Jag har bara koll på...
Svar
7
· Visningar
1 674
Senast: minimal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?