Hissa eller Dissa!

Agony

Trådstartare
Hej!!

Är rätt ny här (har varit medlem i typ 2 min:p) så ha lite överseende med ev fel och brister med mitt inlägg!;)

I alla fall, så har jag ett sto som fyller 15 år nu, som jag tänkt betäcka! Hon är efter Matador II-Good Future. En mkt trevlig häst som skulle kunnat få vara lite mer i uppförsbacke. Dock så får vi till byten ner till vartannat och vi trampar lite smått. Hon är väldigt arbetsvillig och blir glad när kandar och sporrar kommer fram:)
Hon är löshoppad upp till 130 och uppsutten 110. Jag är inget hoppfan, så det blir mest miniskutt sen jag fick barn, men hon hoppar med bra teknik och är duktig både att korta och länga sig.
Hon är trevlig i skallen, dock rätt sur av sig. Folk säger, sådan matte sådan häst, jag förstår inte vad dom menar:angel:
Hon är ganska rejäl i typen, bra gångarter, men inte supergång. Vilket för jag som glad amatör tycker är bra!
Inga större dumheter eller några som helst lynnesfel enl mig.
ca 164 cm¨
Jag har kikat runt lite på ALLA dessa fina hingstar som finns... Och fastnat för Bocelli. Jag vill ha en avkomma med liknade egenskaper som mitt sto, men med lite mer uppförsbacke.
Ni som är i uppfödarvärlden och lite mer kunnig än jag på det här, kom med tips och råd:)

Här skulle det ligga en bild, men jag fattar tydligen inte hur man gör?:confused:

Sv: Hissa eller Dissa!

Grattis till ditt beslut om betäckning. Låter som ett jättetrevligt sto!
Bocelli är en fin hingst men jag skulle aldrig välja honom till mitt sto pga av hans rygg. I hans omdöme står det att han har matt rygg, och ser man på filmerna på honom så ser det inte bra ut tycker jag, ryggen blir hängande under ryttare. Kanske beror på att han inte har fått tillräcklig styrka ännu, men jag är ändå tveksam till honom. Men vad vet jag. Det är min åsikt iallafall. :angel:

Tack:laugh:
Det lät ju inte bra... Då måste jag tänkta om! Vill inte ha dålig rygg!
Har du något annat bra tips på hingst?:)

Har du kikat något på Zuidenwind?
Men jag förstår att det inte är lätt att välja, jag har samma "problem" som du. Svårt att bestämma mig för vilken hingst jag ska välja. :)

Ja jag kollade på bägge dom två, men jag tyckte så mkt om Bocellis uttryck i ögonen... Å så tittade jag på siffrorna på dom, nu har jag kollat på så jädra många, men visst hade Bocelli högre?
Sen så är jag så förtjust i den gamla typen av hästar, inte massa bensprattel å ynkliga tunna hästar:rofl::rofl:
Men jag kanske får tänka om även där...

En dum fråga, hur f*n lägger man in bilder? Det kommer bara upp nån ruta med där jag ska fylla i URL nr, men det är ju en JPEG bild från min dator som jag vill slänga dit? Å jag hittar då inget URL nr... Teknisk som en tok :P

Jag gillar också den äldre typen på hästarna. Lite rejälare utan att vara tunga, så jag håller med dig! Därför har jag valt bort alla dessa superädla hingstar med mycket elektricitet som man ser börjar komma nu.
Sir Oldenburg är ju lite "rejälare" i modellen, dessutom har han en kanonfront. :d Men vet inte om du tycker att han är för rejäl? :o
Många som dissar honom på grund av oaktiva bakben, men jag tycker inte att dom är oaktiva, det beror ju helt på vad man jämför med. Jämför man med dessa morderna hingstar så har väl dom flesta äldre hingstarna oaktiva bakben. Men som sagt, detta är bara min personliga åsikt. (Med risk för att få påhopp) ;)

Jag är också rätt ny här så jag vet faktiskt inte hur man lägger upp bilder?? Haha

Senast ändrad:

Nu har jag kollat på honom, är han lite överbyggd bak? Det blir kanske inte alltför bra på min, när jag köpte henne så var det bara en stor häck å ett par framben typ:p
Men i övrigt var han himla snygg, såg inte speciellt tung ut när dom visade han vid hand! Så det kan nog funka!!

Attans att jag inte vet hur man lägger upp bilder :mad:

Nu har jag kollat på honom, är han lite överbyggd bak? Det blir kanske inte alltför bra på min, när jag köpte henne så var det bara en stor häck å ett par framben typ:p
Men i övrigt var han himla snygg, såg inte speciellt tung ut när dom visade han vid hand! Så det kan nog funka!!

Attans att jag inte vet hur man lägger upp bilder :mad:

Du måste ha bilderna på webben, pixbox eller photobucket eller nåt annat. Sen länkar du hit.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=654197

För att kunna lägga ut bilder måste du först lägga upp den i ett web-album, därefter kan du lägga upp den här. Att ladda upp direkt från datorn fungerar inte:)

kl

Det finns ju bla Lingh, om han nu finns kvar hos Flyinge, som har gått WC med placeringar i WC-final. Kanske värd att titta på?

48576_747497238_8995_n.jpg

106.jpg

Woop woop, bilder:bump::banana::bump:

Jag tyckte inte han var det på ridfilm och när jag såg han vid hand! Bara på en av stillbilderna:laugh:
I övrigt mkt fin!!

Jag har tittat på Lingh, men jag vet inte... Jag fastnade inte för honom. Men å andra sidan är jag verkligen ingen expert på området avel:p
Ska titta mer på honom!

Mera bilder, jag börjar bli hitech:p

som hon ser ut idag, kass bild dock
32281_387128672238_747497238_3974721_7942628_n.jpg

4 åring
n747497238_444386_6985.jpg

4 åring igen, lite betesfet, å en matte som sitter som en kråka:D
n747497238_444385_6429.jpg

Ja, alltså jag har kollat på så jädra många nu, så jag har ingen aning om vem som var hög/kort/liten/stor/ful/fin/galen/lugn osv:p
Ska genast kolla lite mer på honom :)

Jag tycker ju även att His Highness ser jädra fin ut? Men jag har svårt att hitta så mkt info om honom, å heller inga filmer.... Men så är jag ju inte känd för att vara så värst haj på det här med datorer:banana:

Har nu kollat, jag tyckte han såg jättefin ut på bilder redan förra gången jag tittade på honom, däremot tycker jag att han har tråkiga bakben.
Kan man skräddarsy en hingst måntro:p

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: token
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat