HippoVitlök 100%

Z

zazzabella

Det står att HippoVitlök 100% är rik på naturliga vitaminerna A, B1, B2, C, E, samt selen och spårämnen.
Men jag har inte sett någonstans hur mycket av varje det är i. Någon som vet det?

Vore jätte tacksam för svar! :cool:
 
Ahh tack, det ska jag göra. Men jag tänkte bara höra om det är någon här som kanske vet det? :cool:
 
har du fått reda på hur mycket det innehåller av de olika vitaminerna? Är också nyfiken, funderar på att börja ge vitlök..
 
Nej tyvärr har jag inte fått reda på det. Dom svarar inte på mail eller när man ringer. Så fortfarande; är det någon här som vet hur mycket av varje av vitaminerna osv. det finns i Hippo Vitlöken 100%?

Jääääätte tacksam för svar!! :bow: :cool:
 
Men det måste ju bli så otroligt lite vitaminer att det är helt meningslöst att räkna på. :confused:

mvh Jessica
 
Jaha, det har du kanske rätt i! :D Men lilla jag trodde att det va en hel del, eftersom dom skriver på deras produktblad att HippoVitlök 100% är rik på naturliga vitaminerna A, B1, B2, C, E, samt selen och spårämnen. Då började jag fundera, för att när man läser det, tycker jag att det låter som om det är ganska mycket vitaminer i. :D Men då kanske jag har fattat det fel, rätta mej gärna då!? :confused: :D
 
Jo, det kan ju hända att det innehåller ganska mycket vitaminer, procentuellt sett, men jag tänkte på att rekommenderad mängd vitlök är så liten så i foderstaten att det inte bör göra så stor skillnad.

Men jag kan inte säga helt säkert.

mvh Jessica
 
Jahaja.. Jag förstår vad du menar. :) Får väl luska vidare, för det vore ju ändå roligt och veta hur mycket vitaminer det är i, även om det kanske inte blir så jätte mycket. :cool:
 
Jag har haft hippo vitlök och det är endast torkade vitlöks flingor i!
Det är precis som vanlig färsk vitlök, fast torkad!
Det smakar vitlök till 100%, har testat!
det är nog inte alla hästar som gíllar det, kan ju bli starkt, så då kan du ju testa det vita vitlöks pulvret på granngården som inte smakar vitlök så mycket!
Hoppas jag gjorde nåt bra för dig med mina ord! :rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Hej, Håller på att räkna på min hästs foderstat och har några funderingar. 1. Har läst ”Utfodringsrekommendationer för häst” och i de...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 821
Senast: alazzi
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 619
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp