Hippologutbildningen

L

-L1nn-

Hej!

Tar studenten till våren och ska sedan praktisera lite för jag funderar på att söka till Hippologen. Har dock fått höra skilda åsikter om hippologen, som t.ex. att det är svårt att få jobb efteråt, att utbildningen inte är något vidare bra, inga bra tränare osv.. blir självklart lite kluven och undrar om det är något att satsa på eller om man ska fundera på någon annan utbildning. Någon som själv har gått där och har erfarenhet av det eller känner till något om hippologen?

Sv: Hippologutbildningen

På hippologen finns det mycket bra tränare! Det är ju ingen ren ridutbildning, men man kan inte klaga på tränare som Peter Eriksson, "Ankan", Lotta Björe, Susanne Gielen etc.
Jobb finns det också- men det beror ju på vad man vill göra...
Man ska tänka igenom det ordentligt innan man tar studielån i två år! Jobb som ridlärare finns det till exempel gott om. Vill man bli beridare och unghästtränare- vilket många drömmer om- får man se till att man har förutsättningar för att lyckas utan utbildningen. Det är en bra grund att stå på teoretiskt.:laugh:

Sv: Hippologutbildningen

Jag vet två som gott utbildningen och som båda är väldigt nöjda. De gick som alla andra först grundåret på Flyinge, sedan valde de att gå ridlärarinriktningen och gick därför andra året på Strömsholm. Själv har jag bara hört gott om utbildningen, dock att det kan vara tufft, men givande. Och de jag vet som gått den har inte haft några problem att få jobb (som ridlärare) efter avslutad utbildning. Men det beror säkert på vilken utbildning man väljer och vad man har för framtidsplaner efter avslutad utbildning. I vissa fall kan det säkert vara bra att vara flyttbar inom landet också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 912
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 345
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar