Hippologutbildningen på wången?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
L

lie

Nån som känner någon som har gått/går där lr som själv har gått den utbildningen?? Menar då med inriktning på trav.

Är själv rätt intresserad att kanske gå den om något år men man måste tydligen ha läst matte b och jag som knappt klarade av matte a...=/

Vad har ni för åsikter om den utbildningen?:)

Sv: Hippologutbildningen på wången?

den har blivit kanonbra sedan den förldes helt och hållet påwången. förr var den värdelös när man gick första året på flyinge. man lär sig otroligt mycket om otroligt mycket!!kanonutbildning om man vill lära sig - men inte nåt att gå om man vill satsa på nån karriär av nåt slag. den e ingen merit på de sättet, bara att man själv har lärt sig väldigt mycket och fått fin vana med travhästar. de enda jag kan tänka mig den är en merit för är om du vill jobba som lärare inom trav på skolor med travinriktining eller sådant.

Håller med om att den inte ses som merit i travet. Vill du jobba med trav så kan du likväl gå travhästskötarkursen på ett halvår. De finns till och med tränare som inte vill anställa de med utbildning utan hellre tar självlärda eller nån som de kan lära upp.

Jag kan inte hålla med om att den var värdelös när det var ett på Flyinge! Jag gick då nämligen. Var har du fått detta ifrån?:devil:
Personligen tyckte jag att Flyinge året var mycket bra rent teoretiskt med tre timmars föreläsningar med forskare och andra mycket kunniga människor som var specialicerade inom sitt område. Detta tyckte inte jag var värdelöst, men vi är väl alla olika :p

Till trådskaparen: Jag vet ju intw hur det är nu när båda åren är på Wången men jag älskade att gå hippologen. Det var roligt och lärorikt. Men som några sagt innan är hipplogexamen inte värt mycket inom travet, det är nästan tvärtom. De gillar inte när man är utbildad och anställer hellre "okunniga" ;)

jag kan ju inte veta själv hur det var när den var på flyinge å så - men jag har hört en hel del komentera att dom önskade att dom flyttat helt till wången på deras tid. men det ebror väl helt på om man är intresserad av hästsport överlag eller om det är bara trav. för dom "travnördar" som jag pratat med mådde illa när dom tvingades skura boxarna "varje" dag i ridstallen och att allt var fööör fjolligt. sen blev det mer häst av de hela och naturligt när dom hamna på wången...
men det beror väl helt å hållet på vad man gillar inom hästsporten och vad man har för inställning.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Linn-Nora
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka