Hippologen någon?

S

stall_Tokarp

Hej hej. jag ska försöka komma in på hippologen 2008 och undrar bara om det är någon mer som ska söka in.
Inte kul att vara själv :crazy:

Sv: Hippologen någon?

Hej!

Har ev. tänkt att söka till hipppologens stallchefs utbildning vilken hade du tänkt?

Måste dock ordna ridintyg innan jag söker vilket kan vara lite knixigt då mina ordinarie tränare ej är B-tränare eller likn.

Har du ordnat alla papper och så?

Det skulle vara intressant att försöka söka iaf men det är nog inte helt enkelt att komma in.

Mvh JL

Jag ska i sådanna fall gå ridlärare. Ska först praktisera i ca ett år bara. Vad är det för papper man måste ha iordning?

*vinkar* Jag kanske ska söka då... Vill det iaf..Har funderat på det, men man vet ju aldrig vad som händer...Hade tänkt att jobba/praktisera ett år innan...Tar studenten i maj, så vill ha ett år "off" från pluggandet...

Ska gå ridlärare isånnafall...

Hej!

Har ev. tänkt att söka till hipppologens stallchefs utbildning vilken hade du tänkt?

Måste dock ordna ridintyg innan jag söker vilket kan vara lite knixigt då mina ordinarie tränare ej är B-tränare eller likn.

Har du ordnat alla papper och så?

Det skulle vara intressant att försöka söka iaf men det är nog inte helt enkelt att komma in.

Mvh JL

För övrigt; Kul att du bor i Borås :D perfekt ^^

Roligt att det är ett par iaf som ska gå där. :) Faktiskt mest bekymrad över att springa de där två kilometerna om jag ska vara ärlig :P

:) Jag ska ta mig i kragen direkt när snön är borta! Ska bort minst 10 kilo till sommaren!

hm... jag har också funderat på att söka in. dock har jag faktiskt nog inte riktigt lika go koll som er andra på vad som krävs.. någon som vet mer exakt vad som krävs?
och kanske vad man har för medellön när man jobbar som stallchef senare? :P

Det krävs att du har praktiserat på HYN-godkänd praktikplats i minst 4 månader, eller att du har arbetat i ngn hästverksamhet (annans, eller egen) i minst 6 månader.

Sen ska du ha minst 90? procent godkänt tror jag i betyg, och du
ska ha läst Matte B, Svenska B och Naturkunskap B (eller biologi A)

Sen ska du ha typ ridit för B eller A - tränare , och jag har hört att
ridningen spelar in väldigt mycket för att bli antagen, så träna och
rid så ofta som möjligt.
Sen är ju säkert tävlingsmeriter och andra meriter stora plus.
Hyfsad kondition är också bra, då där är konditionstest.

Lön har jag dock ingen koll på.

En nyutexaminerad stallchef har en ingångslön på 20 - 22 000:-
Sedan kan man ju alltid jobba sig uppåt.....:)

Det krävs att du har praktiserat på HYN-godkänd praktikplats i minst 4 månader, eller att du har arbetat i ngn hästverksamhet (annans, eller egen) i minst 6 månader.

Eller så ska man ha läst på ex. naturbruksgymnasium med inriktning hästhållning och ha 640 poäng i hästkurser har jag för mig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 444
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
827
Senast: phie
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka