Hippo, kraft?

K

Kelly

Hippo eller kraft? Vad hade ni valt? Eller över huvudtaget något av de??

Sv: Hippo, kraft?

Jag gav Hippo, deras pellest är rätt så små och var perfekta för min valack innan han fick foderstrupning av allt pelleterat

Om jag behöver ge något "sådant" foder så är det för att jag behöver få upp proteinet i foderstaten. Och då är det bara Krafft som har produkter som jag behöver.

Krafft, det finns att få tag på. Praktiskt med ett väl sammansatt foder.

hippo. tycker deras foder är bra. och affären säljer detta foder.

Min pålla får hippo. Hade kraft till min förra häst men har inget argument för vilket som är bäst. Men är i allafall nöjd med hippo.

Hippo. Kraffts pellets är för hårda o stora o innehåller alldeles för mkt sk restprodukter.

ann80 skrev:
Hippo. Kraffts pellets innehåller alldeles för mkt sk restprodukter.
Mycket intressant! Hur är jämförelsen, hur mycket restprodukter har Krafft och hur mycket har Hippo?
// Linda

Linda: Det minns jag faktiskt inte precis :o diskuterade det på förra foderföreläsningen. Vi använder Åsebro (eller heter det Åseby? Nu blev jag ju osäker...) Där finns det olika sorter med för olika behov, o den enda restprodukt där är linfröskal, som alltid står som restprodukt. O dessutom är bra ;)

Okej tack för era svar =)
De verkar som om de flästa väljer/använder hippo då, som jag.

Mvh Martina

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 275
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
896
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar