Hippo? Harve ?

Dodson & Horrells "Pasture Mix" är ett havrefritt müslifoder som är kanon till alltför pigga hästar. Det är ett fullfoder som dessutom innehåller vitlök och mynta.
 
På min pålla som ej kan äta havre pga att hon blir helt tossig har Fibergi fungerat bäst av det jag provat. Och jag har provat en hel del olika foder. ;)
 
På krafft säger dom att nya groov är bra för alltför pigga hästar. Att man kan byta ut en del av havren mot groov.
 
Har kompisar som ger sina hästar svart havre istället för vit för att den ska tydligen inte stiga dom åt huvudet, om det stämmer eller inte vet jag dock inte...
 
Det finns ett havrefritt foder som heter Mustang. Kostar ca 139 kr för 20kg, tror jag att det var..
 
Svarthavre TROR jag innehåller mer fett oxå, men är inte helt säker. Kolla Hippofoders hemsida, de har svarthavre.
 
Jag köper Mustang för 105 kr och då är det 25kg. Pellets orginal, de funkar bra på min havre knäppa pålle.
 

Liknande trådar

Hästvård Behöver plöja upp (tror jag) ca 1 ha av beteshagen. Det är gammal vall, inte åtgärdad på många år och massa sly på en del. Kan någon ge...
Svar
7
· Visningar
843
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: super
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 401
Senast: Livi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp