Hippo bas cool

Sv: Hippo bas cool

Det fodret använder jag till min häst som inte klarar av att gå med foder som innehåller havre. Tycker det funkar bra :)

Vad glad jag blir!

Köpte detta igår, och hoppas mkt på det!:)blev din häst fin i kroppen av det???

Gav Hippo pro Action förut och OJ VAD FIN han blev i kroppen MEN helt stissig i huvudet!!!!!! helt oridbar!

Vill ha mer coooool MEN vill ju inte tappa kroppen:(

Ja min blev oxå helt stissig i huvudet av annat foder. Men han har varit ganska svår att hålla i hull så jag brukar tillsätta lite lusernhack då tar det även längre tid att äta upp fodret. Finns lusernhack som innehåller mindre energi och lite mer protein. Den sorten använder jag och den heter Alfaalfa (tror jag) iaf nått liknande.

Hippo cool blir han inte alls stissig av utan behåller sitt lugn och går inte ner i vikt.

Nu syns det dock att han har gått på riktigt bete för han har fått lite rund mage men då minskar jag bara lite på maten :)

Hoppas det funkar bra på din häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 334
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 024
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar