Skuttar in i tråden efter flera år borta från forumet. Nu är det dags att välja grabb till min ponny som ska betäckas i år! Jag har en solklar favorit i Luxus CML men andraplatsen är betydligt svårare. Hon fick en fantastiskt fin avkomma efter Fairway 2016 som jag definitivt hade kunnat se ett helsyskon till. Men har även funderat lite över olika ponnyhingstar, där har jag dock väldigt dålig koll... Har som mål att få fram en trevlig multitalang med fokus mot dressyr.
Stoets absolut största fördel är hennes underbara temperament! Sen både rör hon sig och hoppar väldigt väl, hon har ganska stora gångarter, inte alls nån typisk "ponny-gång". Hennes stora nackdel är att hon är något överbyggd och att hon därmed lätt blir framtung.
Hon är e. Risegårds Leo (welsh), ue. Labrador - Bordeaux. 141 cm hög men upplevs större.
Så jag letar först och främst en väldigt typstark hingst med bra hhb. Sen önskar jag bra ridbarhet och gångarter i uppförsbacke. Om avkomman stannar på ponnymått eller växer över spelar inget roll. Klart det vore kul med en D-ponny men det är himla svårt att sia om storleken på avkomman tycker jag...
Förslag?