Ingen expert på hopphingstar men på hingstvisningen på strömsholm fastnade jag verkligen för Gisborne VDL. Han rörde sig väldigt trevligt för att vara hopphingst och väldigt fin i hoppningen. WFFS-fri och inte så dyr!Och nu är 3 av 4 ston inseminerad och bara mitt dressyrsto kvar. Hade tänkt lägga Vivaldon, men ej testad. Har två scenarion....1: välja dressyr-dressyrhingst för att göra ett föl som kan säljas, 2:lägga trevlig hopphingst med syfte att behålla för eget bruk.
Stoet har aldrig haft föl innan så vill gärna inte spendera 20-30.000 på en hingst när jag inte vet om det tar sig. Har inte hunnit testa henne för WFFS ännu så vill gärna säkra upp med testad hingst som visat negativt.
Stoet är Briar - fullblod med internationella placeringar i Int 2B. Hoppar även trevligt och planerar att debutera henne i 120 inom kort. Mer eller mindre alltid felfri och en väldigt trevlig inställning till allt som har med ridning att göra. Arbetsvillig men med nerv. Något överbyggd och skulle behöva mer tryck och uppförsbacke i galoppen.
Skulle kunna tänka mig C-future (casall) som dessutom står nära min seminstation och kostar inte multum. Har dock lite "tråkiga" poäng på både gång och hopp. Men ser trevlig ut i modellen.
Hjälp mig
Sen skulle det säkert kunna bli något bra med Canterbury som ju lämnat lite multitalanger.
På mitt briarsto har jag valt Zappa, men han har tyvärr inte lämnat något resultat för WFFS än. Min är nog lite lik din låter det som (fast min är mer byggd som en schäfer). Andra hingstar jag kikat på till henne är Harlem D och Formalin, bland annat