DressageNerd
Trådstartare
Dags att börja spåna inför betäckningssäsongen nästa år. Här kan vi spåna fritt, fråga om råd och lufta alla tankar kring hingstval och stomaterial.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick höra när jag ställde ut mitt Gisborneföl att nämnden sett många föl efter honom med bra gång.Jag planerar att betäcka mitt dressyrsto (som hoppar väl) med en hopphingst med bra gång och mkt fullblodsinslag. Avkomman ska förhoppningsvis få bli ft-häst och ska inte säljas. Tips tas gärna emot! Spånar kring Herald iii (fast gången kanske är sådär, och möjligen även lite liten?) Dsp araldik eller Karajan (fast inte så mkt fullblodsinslag)
Åh ska kikaFick höra när jag ställde ut mitt Gisborneföl att nämnden sett många föl efter honom med bra gång.
Jag planerar att betäcka mitt dressyrsto (som hoppar väl) med en hopphingst med bra gång och mkt fullblodsinslag. Avkomman ska förhoppningsvis få bli ft-häst och ska inte säljas. Tips tas gärna emot! Spånar kring Herald iii (fast gången kanske är sådär, och möjligen även lite liten?) Dsp araldik eller Karajan (fast inte så mkt fullblodsinslag)
Tanken är att Celia ska bli ridhäst efter fölet nästa år, men jag är samtidigt väldigt sugen att lägga Revolution på henne. Har jag tur finns han tillgänglig även om några år!
Åh, For Emotion är en av mina favoriter, väldigt spännande att se vad som tittar ut efter honom, så snygg hingst!För mig står det till så att endast Mira skall betäckas som det ser ut just nu, och där har jag redan valt hingst:
Jag törs inte chansa på att han kanske finns tillgänglig 2019, så nästa år får det bli. Skiter helt ärligt i typen på hingsten, stoet typar fint.
Det finns ytterligare några hingstar jag är väldigt sugen på att använda, men då måste jag skaka fram ett sto någonstans ifrån...
Dags att börja spåna inför betäckningssäsongen nästa år. Här kan vi spåna fritt, fråga om råd och lufta alla tankar kring hingstval och stomaterial.
Åh, For Emotion är en av mina favoriter, väldigt spännande att se vad som tittar ut efter honom, så snygg hingst!
Man får bara tänka på Diacontinus "rasslar" i benen så han går inte igenom SWBs hälsokoll. Men en otroligt fin hingst!Spännande, De Quidam eller Connect kanske kan vara värda att titta på? Båda cirka 50% fbl (men inte så mycket fbl i de närmsta leden), den senare med Contender som morfar. Sedan är jag ett stort fan av Diacontinus (där med Contendro I som morfar) som avlar både starkt hopp och trevlig gång. Har sett ett par fina ungdjur efter honom med dressyrmödrar och de har varit allroundbegåvade och mycket vackra.