Sv: Hingstval

Jo, Little Jacki Favor är efter Topsail Cody och undan Julep Jac.
Topsail Cody är efter Joe Cody och undan Doc Bar Linda.
Doc Bar Linda är efter Doc Bar.

Julep Jac är efter Hollywood Jac 86 och Hollywood Jac 86 är Jac Deduction farfarsfar... Blir kanske 4:e ledet då......eller.....

Likadant på Jac Deductions mors sida så finns Doc Bar där som mors farfar...

:oHoppas ni förstår.....

Ja jag bor i norr, Umeå å sen 30 mil till vänster på kartan framifrån sett.:idea: Där finns Marsliden.
Marlene

Att ha Doc Bar fler gånger i stamtavlan brukar folk "skryta" med så det ska du inte vara rädd för :)

jag har ridit 3"untrastammade" hästar, alla har varit så otroligt snälla, och snygga :d ingen av dem har varit hård i huvudet,
hingstar kan jag ingenting om.
många i norrland verkar ha undta hästar med, å allihopa verkar gör-snälla...

jag som gillar "grova" hästar gillar docs king calibar :)
Kul att höra..här kan man läsa om deras hingstar www.untragard.se

*kl*

Doc Bar i tredje led är inga problem enligt mig!

Untra gård har Wiescampstammade hingstar vilket jag tror passar alldeles utmärkt enligt mittförsta inlägg.

Att ha Doc Bar fler gånger i stamtavlan brukar folk "skryta" med så det ska du inte vara rädd för :)

ok, det lät ju bra. Men Hollywood jac och Topsail cody är ju också hingstar som förekommer mkt, är de "bra" hingstar det också?

elinaval.jpg

elinasnohuv.jpg

Som sagt, så säger bilderna inte så mkt...men det är dom enda jag har....:crazy:

Marlene

Har kollat in untragårds hingstar, mkt intressant!!!!!!!!!! Men att alla intressanta hingstar ska vara palomino........Aja färgen har ju faktiskt mindre betydelse....

Marlene

Har kollat in untragårds hingstar, mkt intressant!!!!!!!!!! Men att alla intressanta hingstar ska vara palomino........Aja färgen har ju faktiskt mindre betydelse....

Marlene
Palomino bebisar är ju jättesnygga:d då sy´ns den i mängden;)

man brukar ju säga..-en bra häst har ju ingen färg..
men en bra häst med en ovanligare färg syns..

Senast ändrad av en moderator:

Palomino bebisar är ju jättesnygga:d då sy´ns den i mängden;)

man brukar ju säga..-en bra häst har ju ingen färg..
men en bra häst med en ovanligare färg syns..

När vi ändå håller på och diskuterar färg... Är det nån som har lust att gissa på vad junior har för färg? :)

Jag är ju rätt partisk i målet, men jag tycker att ALLA skall använda Junior till sina ston :)

/Emmi

Aha ett halvsyskon till min lilla unghäst:)
Efter. Show note

Jag har 3 st quartrar från untra.
Svårt att köpa något annat när man bor brevid ;)
2 st av dessa är det lugnaste, snällaste man kan tänka sig.

Men sen har vi vårat sto som är mamma till unghästen.
Här kan man i stället snacka om hård i huvudet när hon sätter
den sidan till :crazy: Men det är när man tränar och hon får för sig att hon inte vill göra det man ber henne om.
Löser sig alltid tillslut, men man får kämpa ibland!

Gillar alla Untras hingstar ingen av dessa är tuffa eller hårda i temperamentet. Speciellt min lilla favo Show Note :love:
Tur att hans temperement gick över till unghästen och inte min surrmärr :eek:

KL!!

Om du gillar Jacs Deduction, så kan du också titta på sonen Mr Gentle Deduction. Han har stått MYCKET BRA i halter, och visar goda tävlingsprestationer i reining. www.nybakkenranch.no
Har själv en ettårig dun hingst som verkar MYCKET lovande!
hänger på tjejkompisen...
Dannemtjej.jpg

KL!!

Om du gillar Jacs Deduction, så kan du också titta på sonen Mr Gentle Deduction. Han har stått MYCKET BRA i halter, och visar goda tävlingsprestationer i reining. www.nybakkenranch.no
Har själv en ettårig dun hingst som verkar MYCKET lovande!
hänger på tjejkompisen...

Vad betyder KL:confused::o???? Vet inte om svaret var till mej, men...
Jag gillar färgen på Mr Gentle Deduction.:love: Hela hästen är ju fin, gillar hans utseende och att han har lite höjd (mkh).

Marlene

Mr gentle deduction står 30 min bilfärd, från min svägerska som bor i norge... nu blev jag lite sugen på honom... Men kan man ta med sej stoet över gränsen, är det nån som vet om det är mkt strul med det. Mr g d åker ju hem till norge redan 1/6...

hm....

Marlene

Ja, han är buckskin, men inte i regbeviset... AQHA har nämligen bestämt sig för att om man har buckskin pappa och palomino mamma kan man inte bli buckskin... så han är registrerad som mörkbrun, men hans mamma var felreggad, hon var egentligen avblekt fux....

/Emmi

Vet om en skit snygg och trevlig hingst ,BH Black Magic han har färgen extriören och tempramentet.::)

Ja, han är buckskin, men inte i regbeviset... AQHA har nämligen bestämt sig för att om man har buckskin pappa och palomino mamma kan man inte bli buckskin... så han är registrerad som mörkbrun, men hans mamma var felreggad, hon var egentligen avblekt fux....

/Emmi

För mig är han iaf en klockren buckskin! Om än en mörk en. :D
Går väl att gentesta för det där om du skulle vilja ändra i reg beviset...

Aha ett halvsyskon till min lilla unghäst:)
Efter. Show note

Jag har 3 st quartrar från untra.
Svårt att köpa något annat när man bor brevid ;)
2 st av dessa är det lugnaste, snällaste man kan tänka sig.

Men sen har vi vårat sto som är mamma till unghästen.
Här kan man i stället snacka om hård i huvudet när hon sätter
den sidan till :crazy: Men det är när man tränar och hon får för sig att hon inte vill göra det man ber henne om.
Löser sig alltid tillslut, men man får kämpa ibland!

Gillar alla Untras hingstar ingen av dessa är tuffa eller hårda i temperamentet. Speciellt min lilla favo Show Note :love:
Tur att hans temperement gick över till unghästen och inte min surrmärr :eek:
kul, kul..gillar Show Note :love:

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka