C
Cessan
Jag skulle behöva lite hjälp angående val av hingst till mitt sto.. Hon är ett 3-årigt sto e Prestige-Pontus, 162 hög, och på 3-årstestet fick hon 888778 gång och 888888 på hoppningen. I dressyren så tycker dock jag och uppfödaren att hon är värd en 8 även på traven (lite spänd på treårstestet) (skritten oxå men så fort hon spänner sig lite så blir den väldigt kort..). Hon är högrest och ganska långlinjerad (men ej lång i kroppen). Temperamentmässigt så är hon tuff men sammarbetsvillig, älskar att arbeta och har redan mkt energi. Har bestämt mig för att betäcka i år men kan inte bestämma vilken hingst.. Hade gärna lagt in dressyrhingst men då hon hoppar mkt bra så kan jag även tänka mig en hopphäst med bra gång. Hingsten ska alltså vara lite av en multitalang..
Har funderat mest på Quite Easy eller Metall. Vad skulle ni kunna tänka er? Tror ni att någon av dessa skulle passa?
Har funderat mest på Quite Easy eller Metall. Vad skulle ni kunna tänka er? Tror ni att någon av dessa skulle passa?