Hingstval?

ch791022

Trådstartare
Har ni något bra alternativ att betäcka ett Midt West-Ibi-light - Krevad sto med?

Hon är ca 165 cm ganska rejäl men ändå väldigt smidig, rör sig bra i alla gångarterna, hoppar trevligt det lilla hon är hoppad, men mycket humör och energi.

Vill ha en hingst som är lätt i typen och högställd, framförallt med inriktning på gångarterna och ridbarhet, hopparningen är bara ett plus i kanten, och det är mycket viktigt med tempramentet eftersom stoet är väldigt speciellt.

Mvh

Camilla

Ingen som har någon ide?

Har själv funderat på akribori, men är väldigt osäker. Har hört kommentaren om honom att han bara är bildskön annars inget speciellt. Jag tycker om hans modell, och hans ska röra sig bra även hoppa bra.

Mvh

Camila

Ta det lugnt, det är lördagkväll och många har bättre för sig än att hänga här :)

Själv har jag ingen annan erfarenhet av Midt-West Ibi-Light annat än att jag klappat på honom ;) så jag tycker inte att jag kan uttala mig.

Tycker det låder på stammen som om hon skulle kunna vara lite vass! (Men du skrev ju också att hon är speciell)

Stallkompisen till mitt sto är efter Midt West-Ibi-light och hon är ganska speciell...
Bör ju vara en hingst som verkligen nedärver bra temperament...

Dardel lär ju göra det, hen är dessutom lätt i typen men du kanske vill ha mer gång?
Rubinstein- blodet brukar också sägas ge bra ridbarhet och temperament (finns i Sverige genom sönerna Rubinrot och Silvano)(+ endel andra på fryst och import om du har en kassa för det)

Don Charly tycker jag verkar vara en trevlig hingst med och han lär väl lätta upp lite genom sin morfar Inschallah x. Han får sina första avkommor i år så än är lite tidigt och säga vad han nedärver.

Highlight har ju egentligen hoppstam med har ett stort antal diplomavkkommor både i hoppning och dressyr, kanske lite i maffigaste laget med med bra temperament.

Finns säkert fler... :)

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Avel Hej, Jag har ett sto som efter en olycka ev kommer betäckas. Eftersom det inte var planerat iår behöver jag gärna lite tips och...
Svar
7
· Visningar
2 182
Avel Hej Buke! Jag skulle jättegärna vilja veta vad alla kloka, kunniga människor här inne på avelsforumet har för idéer gällande hingstval...
Svar
11
· Visningar
2 079
Senast: fridshem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30